Annons

16
Robsson skrev:Kul, jag testar lite i kväll och ser vad jag får fram. Ibland lyckas man ibland blir det inget alls :)
Är det så att ni behöver hjälp med hemsidan, tex hur man hamnar högst på sökmotorer medmera så får ni hojjta till.

Mvh Robsson
HOJT!CoffeCup erbjuder en tjänst att regelbundet propagera ut ens webaddresser till 3000 olika sökmotorer. Men det kostar pengar... :cry:
Annons

17
Stahl skrev:Nu vill jag inte krångla till det men hur ser det ut rent "lagligt" att använda hyundai-loggan? Måste man be om godkännande?Stahl
mmm... Det där kan alltid diskuteras, och vi ser till att förankra innan vi går vidare - men det är faktiskt värre med svenska flaggan i det första förslaget - att kopiera in logotyp eller reklam är absolut no-no och renderar rejält med smisk på fingrarna från Tom T-son Thyblad i Sveriges Riksdag - det är han som är (var?) satt att bevaka så inte Sveriges flagga och rikssymboler används på otillbörligt sätt.

Den runda symbolen är dock så långt från den officiella flaggan att den går fri.



Swedefe

18
Man blir lite snurrig :D

Man kanske kan göra nån slags lista på det ni vill ha med på loggan, det är nog oxå viktigt att verkligen ta reda på vad man kan använda och inte. om nån åtar sig uppgiften så vore det great.

19
ClasseClas skrev:
Robsson skrev:Kul, jag testar lite i kväll och ser vad jag får fram. Ibland lyckas man ibland blir det inget alls :)
Är det så att ni behöver hjälp med hemsidan, tex hur man hamnar högst på sökmotorer medmera så får ni hojjta till.

Mvh Robsson
HOJT!CoffeCup erbjuder en tjänst att regelbundet propagera ut ens webaddresser till 3000 olika sökmotorer. Men det kostar pengar... :cry:
Det går att trixa med meta taggar mm, så att man tex söker på suv club mm kommer först på google. Detta kan man göra utan att det kostar en krona :)

20
Kanon Robsson med alla dina förslag :D :D . Du får stå ut att det är lite polsk riksdag här på forumet men det stimulerar ju 8) :P :roll: :? !!

När det gäller legala aspekter så kommer vi att begära skriftligt OK från svenska Hyundai innan vi börjar använda loggan.

Jag har några idéer som är värda att testa. Ska skriva ihop det om ett tag. :wink:

21
Några idéer o förslag:

Först och främst så är du väldigt nära en perfekt logga! Det är bara att jämföra med dagens logga så ser jag klart potentialen.

-Jag tycker att vi ska skippa modellnamnen i loggan. Det finns risk att modellfloran ändras och att typsnitt etc ändras med åren. Klubben heter "Hyundai SUV Sweden" och någon mer text behövs inte på loggan. Resten är artwork. 8)

-Testa att göra en oval logga av denna:
Bild
Lägg en aningens gråare oval en bit utanför Hyundai-ovalen som kant. Fördelen med en oval dekal tex är att den inte fnasar i kanterna lika fort som vanlig fyrkantig dito.
-Ta gärna med den runda svenska flaggan.

Andra kommentarer?

23
Hö hö - med alla våra önskemål, plus oval utformning så börjar det hela likna ett kinderägg...


"Men, men - det går ju inte; det är tre önskningar på en gång..." :P

25
Swedefe skrev:Hö hö - med alla våra önskemål, plus oval utformning så börjar det hela likna ett kinderägg...


"Men, men - det går ju inte; det är tre önskningar på en gång..." :P
En till som spejade på Pokémon på TV när det begav sig minsann... 8) 8)