Annons
Annons

48
Jag ska testa att förminska loggan till en mindre size om ni kanske vill använda den på webben eller så, man kan även ändra bakgrunder mm. Säg till så tittar jag på det 8)

49
Har hållit mig i bakgrunden när det gällt diskussionen om den nya loggan, men tyckte nu att jag borde framföra en kommentar.
Loggan är väldigt snygg, tycker jag, så Robsson har all heder av den och sitt intensiva jobb med att göra alla till lags. :D

Men nu slog det mig att i sitt nuvarande skick kan den snarare tas för ett Hyundai-märke snarare än ett klubbmärke. Särskilt om man byter den fabriksmonterade ovala Hyundai-loggan på bakluckan mot den föreslagna.
Det är ju inte ovanligt att generalagent eller återförsäljare klistar på sina egna dekaler eller plastmärken, och risken är alltså, som jag ser det, att den här loggan snarare ses som återförsäljarreklam än som ett klubbtecken.

Alltså: Ordet "Club" borde finnas med nånstan och på nåt sätt.

/BengtB

50
BengtB skrev:...och risken är alltså, som jag ser det, att den här loggan snarare ses som återförsäljarreklam än som ett klubbtecken.
/BengtB
Isch! Handlarreklam! Kan det vara så illa?

Å andra sidan - vad är det som hindrar att vi börjar kränga bilar också - i dessa nya sköna tider? Ett bra sätt att finansiera hejdundrande träffar på! Vi skulle vart fall vara bättre pålästa än genomsnittshandlaren... :P

Ärligt talat så ligger det något i vad du säger, men att få in allt man vill på en begränsad yta - med bibehållen läsbarhet och slagkraft är inte enkelt.


Swedefe

51
Kan tänka mig flera lösningar. T ex att ersätta ordet SWEDEN med CLUB (svenskheten framgår ju till viss del av flaggan, som dessutom skulle kunna sitta på båda sidor om URL:en).
Eller flytta URL:en och lägg den under (eller över) själva loggan så att den följer den kurvade linjen - då kan orden SWEDEN CLUB läggas på den plats där URL:en nu finns (dvs SWEDEN flyttas ner en rad).

/BengtB

52
Jag hade en fundering att man skulle ha med ett årtal samt ordet club !

Typ Since 1782 eller så, som det brukar vara på klubbemblem. Jag tror ni fattar vad jag menar. problemet är allt få in allt så det blir läsbart :?

53
BengtB, du har en poäng att "Club" bör vara med. Ischhh, loggan är ju så snygg nu!

Föreslår att vi parkerar senaste loggan som rev. 1.0 och fortsätter att resonera innan Robsson börjar mecka igen.

När det gäller namn så tycker jag att "Hyundai SUV Sweden" är mkt bra o vill ogärna ändra på det.

En idé vore att lägga till "Club" i samma färg o typsnitt som URL:en. Placering: Strax ovanför "y" i Hyundai. Då blir flaggan lite mer balanserad tyndpunktsmässigt också. kankse kan vara ngt?

54
ClasseClas idé om placeringen köper jag, den är bra. Men jag förelår samma typsnitt (fast mindre, förstås) och färg dvs svart som Hyundai SUV Sweden för att markera att det är dom texterna som hör ihop snarare än att ordet Club hör ihop med www.hyundai.nu

/BengtB

55
Efterlyste redan 10:e maj "club"-texten, men då var det ingen som reagerade. Bra att ni vaknat nu.

Mitt förslag är "club" i blått ovanför den svarta texten.
Det borde väl vara tillräckligt för att skilja oss från handlarna...

Bra med en tråd som engarerar så många och tur att vi har en uthållig design-kanon i medlemsskaran.

56
linkan skrev:Efterlyste redan 10:e maj "club"-texten, men då var det ingen som reagerade. Bra att ni vaknat nu.

Mitt förslag är "club" i blått ovanför den svarta texten.
Det borde väl vara tillräckligt för att skilja oss från handlarna...

Bra med en tråd som engarerar så många och tur att vi har en uthållig design-kanon i medlemsskaran.
Du hade så många frågor i din post så vi missade din club! :wink: :P

Robsson, are you ready?

Föreslår att vi provar 2 varianter;
1) BengtB:s förslag, lägg till "Club" i samma typsnitt (fast mindre, förstås) och färg dvs svart som Hyundai SUV Sweden . Placering: Strax ovanför "y" i Hyundai.
2) Det blå lagets förslag :wink: ; lägg till "Club" i samma färg o typsnitt som URL:en. Placering: Strax ovanför "y" i Hyundai.

Sen tar vi och röstar!!!

58
Röstar på den svarta varianten (förstås...). men Club bör flyttas lite åt höger så att det blir lika mycket "luft" mellan C:et och ramen resp mellan b:et och H-loggan. Om det går, dvs om ordet då får plats mellan ramen och H:et, skulle jag dessutom föredra aningen större typsnitt.

/BengtB

60
Herregud, vad Dom kör med Dig Robsson!

All heder till Dig, för att Du orkar mickla om det blivande märket gång efter annan.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe