Annons

Skrammel i växellådan

1
Är det någon mer än jag som haft problem med skrammel i växellådan, särskilt på tvåans och treans växel mellan tusen och tvåtusen varv/min?Ljudet blir kraftigare ju tyngre man drar efter bilen. Detta gäller en tvåliters manuell låda. Har hört på ryktesvägen att det finns problem med lådorna, särskilt på dieslarna som har högre vridmoment. Man får tydligen vad man betalar för.
Annons

3
:D Och välkommen upp till ytan och Forumet Tuscon!
Två års u-båtande. Bättre sent än aldrig. :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
Hejåvälkommen tucson! :D :D
Du har väl nybilsgaranti på pärlan? 3 år o obegränsad körsträcka. Ta den till verkstan så får de lusa av den.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Välkommen som skribent på Forumet, Tucson! :D :D
Du har ju varit på Forumet nästan ett år mer än jag...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Skrammel i växellådan

6
tucson skrev:Är det någon mer än jag som haft problem med skrammel i växellådan, särskilt på tvåans och treans växel mellan tusen och tvåtusen varv/min?Ljudet blir kraftigare ju tyngre man drar efter bilen. Detta gäller en tvåliters manuell låda. Har hört på ryktesvägen att det finns problem med lådorna, särskilt på dieslarna som har högre vridmoment. Man får tydligen vad man betalar för.
kan mycket väl vara kopplingen, men det skall inte du behöva luska ut. lämna in den för garantiservice. så får de kolla upp hir läget är.