Annons

Förarstolen

1
Hej!
Är det någon mer än jag som känner ibland att stolen rör sig ? Inte mycket men klart känns det att den inte sitter lika fast på höger sida som på vänster... 200 mil kvar till 1500 mils service, få se vad de säger.

:wink:
Stahl
Annons

2
Nej, jag märker ingen skillnad mellan mina elstolar. Däremot kan jag känna av whiplashskyddet i förarstolen när jag rör lite på ryggen. Stolen känns nämligen ledad halvvägs uppe i ryggen. Kan det vara det du känner av? isf borde det vara lika mellan framstolarna.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Sjunkande

3
Jag tycker att min stol sjunkit ihop en del - dock inte rört sig i sidled - efter några tusen mil, trots att jag har den på högsta läget. (Den är manuell).
Tycker ibland att det känns som att sjunka ner i en ordinär personbil. Någon som har samma känsla? Lurar på om jag liksom suttit sönder stolen....
Jag väger visserligen 90 kilo..., men det borde väl stolen klara. Finns väl Koreaner som gör det också, som tex. Hyundais CEO.. :D

Sukken

Re: Förarstolen

4
Stahl skrev:Hej!
Är det någon mer än jag som känner ibland att stolen rör sig ? Inte mycket men klart känns det att den inte sitter lika fast på höger sida som på vänster... 200 mil kvar till 1500 mils service, få se vad de säger.

:wink:
Stahl
Stolens position i fram/baklänges läge, bestäms av ett par tandade kullagerbaserade skenor.
En vanlig orsak till felfunktion brukar vara främmande föremål under stolen:
Typ handväska,tofflor,kassar och diverse övrigt bråte.
Upplever man att stolen "glappar" i sidled, är det en klar säkerhetstrisk och bör snarast kontrolleras.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart