Senaste nytt/plan:
Göteborg-Haparanda-Finland som förra sommarn.
Via Storforsen i Vidsel vid Pite älv:
http://images.google.com/images?ndsp=18 ... art=0&sa=N
http://www.sveaskog.se/upload/bilder_fr ... forsen.pdf
Funderar på E45:an på vägen upp som omväxling mot E4:an, får se....
/Salle 8)
Annons
17
Låter som Espevik eller Kärradal om jag gissar rätt. Juli är högsäsong i Ullared så jag gissar att det blir ingen sommar semester. Men å andra sidan är vädret alltid bättre i slutet augusti och September. Blir antagligen lite Braunschweig då.Santaclaus skrev:Sen kommer en del tid att tillbringas i Varbergstrakten.
Sen håller jag på och söker nytt jobb, så iår vet jag egentligen inget.
Hälsningar opticrob
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
18
svartbjorn skrev:Kan berätta att jag nyligen varit till Portugal. Som så många andra åkte jag dit för att titta på vargdödade hästar 8). En aning kinky kan tyckas men resan blev lyckad. Jag kan berätta mer för ev häpna läsare.
Utöver det, som ju trots allt redan har hänt, så ska jag och HSB:n cruisa ner med gosantan till The West Coast och dyka upp på Taube spelen om allt går som planerat. Vi hade också tänkt oss en tur till glasblåsarna i Småland och ev susar vi över till Landskrona i samma veva. Jag har nyss gjort 6000 mila service så det ska nog gå bra.
Hälsningar från norr
Svartbjörn
PM kommer!
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
19
"Man kan inte äga en katta.I bästa fall får man vara hennes sambo."(Sir
Herr Petroff) :2lol:
Läjan: PM överflödigt:Skulle det slumpa sig så illa att jag får för mig att dyka upp så "spikar" jag nog Er adress!
-Utan GPS och utan navigator!
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
20
Naturligtvis har Sir Petroff rätt... Det är en liten honkatt vi har hos oss...petroff skrev:"Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo." (Sir Harry Swanson)
"Man kan inte äga en katta.I bästa fall får man vara hennes sambo."(Sir
Herr Petroff) :2lol:
Vadå "slumpa sig så illa"...?! Det vore ju jättekul om ni ville göra ett besök "On The West Coast"!petroff skrev:Läjan: PM överflödigt:Skulle det slumpa sig så illa att jag får för mig att dyka upp så "spikar" jag nog Er adress!
-Utan GPS och utan navigator!![]()
Petroff
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
21
Nog var jag runt å kikade efter en snygg blänkande santa, men varje promenad slutade intill den lite matta, dammiga och smutsiga santan jag själv kommit dit med. hade ingen aaaning om att Orsa camping var så stor. Över 800 platser... Vilket märktes varje förmiddag när folk skulle checka ut, samt på eftermiddagen när nya gäster/vagnar checkade in.Santaclaus, jag kan lova S4nta finns ivf på riktigt och är du där vecka 28 så håll utkik efter en ovanligt blänkade och go GoSanta
ALLA passerade oss eftersom jag stod bara 75 meter från in/utcheckningen med min västsvenska flagga snyggt fladdrande på dragstången.
Men Fjuppen fick vi iallafall syn på, till barnens stora glädje. Ett delmål på resan uppnått.
22
Haha jo campingen är hur stor som helst, vårt gäng bodde "på mitten" kan man säga vid ett servicehus och en liten sjö, nog såg jag några Santor men ingen Santaclaus tyvärr. Iofs svårt när man inte sett varandra förutSantaclaus skrev:Nog var jag runt å kikade efter en snygg blänkande santa, men varje promenad slutade intill den lite matta, dammiga och smutsiga santan jag själv kommit dit med. hade ingen aaaning om att Orsa camping var så stor. Över 800 platser... Vilket märktes varje förmiddag när folk skulle checka ut, samt på eftermiddagen när nya gäster/vagnar checkade in.Santaclaus, jag kan lova S4nta finns ivf på riktigt och är du där vecka 28 så håll utkik efter en ovanligt blänkade och go GoSanta
ALLA passerade oss eftersom jag stod bara 75 meter från in/utcheckningen med min västsvenska flagga snyggt fladdrande på dragstången.
Men Fjuppen fick vi iallafall syn på, till barnens stora glädje. Ett delmål på resan uppnått.
Ja hur som helst, Orsa Camping kan VARMT rekommenderas! Vi var där 9 dagar och åkte sen vidare för vildcamping mellan Bollnäs och Söderhamn för att sedan komma fram dagen därpå till en 4-stjärnig camping, eller rättare sagt öken vid namn Stenö Havsbad som gick helbort pga av att campingen endast består av sand och åter sand, så vi drog söderut mot Gävle och Furuvik där vi varit tre dagar. Kom precis hem för en mellanlandning och drar nog vidare mot Kolmården och sedan Västervik om allt får enligt planerna.
Ha de gött alla!
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook
Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.
Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.
24
Är ofta ute i det blå men just här råkar jag ha hyfsad koll:
"Call Me The Breeze" och "Swamp Music" är två spår till ifrån samma
suveräna LP.(Och för alla ungdomar så är LP samma som "long play" och på vinyl!)
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.