Annons

Nytt körkort - tungt släp

1
Nu måste jag passa på att gratulera mig själv till mitt nya körkort! :D
Idag blev jag godkänd vid uppkörningen för BE - tungt släp, så på det nya kortet kommer det att stå ABE.
Det var dock inte Santan som fick agera dragbil vid uppkörningen (p g a automatlådan) utan en manuell Volvo - men jag var lika glad ändå...

:D :D :D
/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.
Annons

2
Grattis Bengt! :D :D :wow:
Skönt att slippa fundera på vad det väger, som man skall kroka på, eller hur? :D :D
Hälsn
"Läjan" (- ABECEDE :smoking: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Nytt körkort - tungt släp

5
BengtB skrev:Nu måste jag passa på att gratulera mig själv till mitt nya körkort! :D
Idag blev jag godkänd vid uppkörningen för BE - tungt släp, så på det nya kortet kommer det att stå ABE.
Det var dock inte Santan som fick agera dragbil vid uppkörningen (p g a automatlådan) utan en manuell Volvo - men jag var lika glad ändå...

:D :D :D
/BengtB
Grattis Bengt till BE...

Du vill inte byta bort ditt A mot mitt CE i stället.. :D He he....
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

6
Martin.n skrev: Grattis Bengt till BE...

Det verkar inte funka - jag har försökt skrapa loss A:et men lyckas inte. :?

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

7
BengtB skrev:
Martin.n skrev: Grattis Bengt till BE...
Det verkar inte funka - jag har försökt skrapa loss A:et men lyckas inte. :?
/BengtB
Då var det lättare att kopiera in de andra bokstäverna... :lol: 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Grattis Bengt till BE, själv tog jag mitt förra året 8)

Fråga: det ryktas om att det skulle tas bort eller göras om något EU anpasssat kring tungt släp år 2010?? Någon som vet något om det? Vet att många husvagnslirare står i valet och kvalet kring detta, själv vågade jag inte chansa men det är klart runt 5000 SEK för en bokstav mer och minimal släpträning under utbildningen är väl mkt enligt mig.
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

10
S4nta skrev:Grattis Bengt till BE, själv tog jag mitt förra året 8)

Fråga: det ryktas om att det skulle tas bort eller göras om något EU anpasssat kring tungt släp år 2010?? Någon som vet något om det? Vet att många husvagnslirare står i valet och kvalet kring detta, själv vågade jag inte chansa men det är klart runt 5000 SEK för en bokstav mer och minimal släpträning under utbildningen är väl mkt enligt mig.
Hej, här finns det info om den utredningen: http://www.regeringen.se/sb/d/108/a/81741
Införande tidigast 2013. Fram tills dess gäller nuvarande regler.
Utredningen bedömer att det inte är tillåtet att tillämpa de nya reglerna tidigare än den 19 januari 2013.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
ClasseClas skrev:
S4nta skrev:Grattis Bengt till BE, själv tog jag mitt förra året 8)

Hej, här finns det info om den utredningen: http://www.regeringen.se/sb/d/108/a/81741
Införande tidigast 2013. Fram tills dess gäller nuvarande regler.
Utredningen bedömer att det inte är tillåtet att tillämpa de nya reglerna tidigare än den 19 januari 2013.
Okej tack så mkt för svaret Classe :D
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.