Annons

Fläkt går på fullt hela tiden!

1
Helt plötsligt går kupéfläkten på fullt konstant och går inte att reglera alls.
Bilen är en -06 medf komfortpaket och har alltså klimatanläggning. Nybilsgarantin gick ut 15 juni men jag förutsätter att detta fel går på elektronikgarantin.

Har någon erfarenhet av felet från sin Santa Fe?
Annons

Värdelös elektronikgaranti!

2
:evil: 15 juni gick nybilsgarantin ut och 13 september började fläkten blåsa konstant fullt och gick varken att reglera eller stänga av. Trodde naturligtvis att elektronikgarantin skulle gälla detta fel. Hade fått den uppfattningen att Hyundai gärna vill bli ett premium märke och därför ger generösa garantier, men icke!
Felet kostade 2180 kr att fixa, en transistor hade gått sönder och byttes ut.
Enligt någon dryg stockholmare på Hyundai Sverige var jag en idiot som inte förstod att just detta fel naturligtvis inte kunde täckas av någon garanti!?
Kan bara säga att SUBARU verkar göra bra bilar och att det antagligen snart står en sådan på Santa Fens plats.

3
Pake

her i Norge, er det noe som heter "goodwill garanti", dvs at forhandler kan søke importøren om garanti på ting som skjer rimelig etter grantien går ut.... på min forrige Santa(SM), fikk jeg nye stolper mellom vinduene i bakørene i Juni, selv om garantien gikk ut midt i februar.....

Har du mulighet for å få dette tro???

4
Hej
Tyvärr var Hyundai inte villiga att ge mig någon goodwill garanti, dessutom med en ganska tråkig attityd. För mig innebär det att detta är den sista Hyundai jag köper.

5
Pake skrev:Hej
Tyvärr var Hyundai inte villiga att ge mig någon goodwill garanti, dessutom med en ganska tråkig attityd. För mig innebär det att detta är den sista Hyundai jag köper.
Löjligt att dem inte fixade det på garantin faktiskt...
Dock som du säger subaru... Schysta bilar mekaniskt men värre än Hyundai när det gäller kvalitets känsla och utsende ska vi inte äns prata om...
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

6
Blev imponerad av Subaru när jag såg vad en Legacy boxer diesel presterade i A-sprint konbana, håller dock med om att utseende och kvalitetskänsla kanske inte håller lika hög klass som mekanik och köregenskaper. Har även kikat lite på BMW 520d/530d som jag tycker ligger mycket väl till vad gäller utseende och kvalitetskänsla.

7
Pake skrev:Blev imponerad av Subaru när jag såg vad en Legacy boxer diesel presterade i A-sprint konbana, håller dock med om att utseende och kvalitetskänsla kanske inte håller lika hög klass som mekanik och köregenskaper. Har även kikat lite på BMW 520d/530d som jag tycker ligger mycket väl till vad gäller utseende och kvalitetskänsla.
Håller verkligen med om att ifall man är ute efter snygghet och kvalitéts känsla ska man blicka mot tyskland:) Sen att japanerna och i vissa fall koreanerna kan hålla högre mekanisk kvalité är en annan sak. DOCK står sig både Audi och Bmw jävligt högt i mekanisk kvalité!
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive