Hej
Nybliven ägare till en Hyundai XG 30 och har en fråga om fälgar till denna. Orginalfälgarna som kom med är riktigt slitna så jag tänkte skaffa nya lite större. Vad har denna bil för CT eller vad det nu heter? Passar fälgar från något annat bilmärke?
/Henrik
Annons
Re: Fråga om fälgar till XG - 30
2Hej och välkommen hit till forumet Henrik..HenrikRosen skrev:Hej
Nybliven ägare till en Hyundai XG 30 och har en fråga om fälgar till denna. Orginalfälgarna som kom med är riktigt slitna så jag tänkte skaffa nya lite större. Vad har denna bil för CT eller vad det nu heter? Passar fälgar från något annat bilmärke?
/Henrik
Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med din fråga.
Men du får nog snart svar av någon här på forumet..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
4
Tack skall ni ha. Efter att sålt min ölskade Passat så viste jag inte vad jag skulle köpa. hyundai har liksom inte funnits som alternativ i mitt huvud. Sen dök det upp en XG30 till väldigt bra pris och jag tänkte att det kan väl vara intresant att testa i alla fall. Sen vart det en sådan. Fast jag måste erkänna att det blir nog en Passat igen om några år.
/H.
Hyundai XG30, VW Bora 1,6.
6
Såja såja Jay Leno berättade att när Mr Toyoda åkte till regeringen för att förklara Toyotas problem med bromsarna så åkte han för säkerhets skull i en Hyundai..HenrikRosen skrev:Tack skall ni ha. Efter att sålt min ölskade Passat så viste jag inte vad jag skulle köpa. hyundai har liksom inte funnits som alternativ i mitt huvud. Sen dök det upp en XG30 till väldigt bra pris och jag tänkte att det kan väl vara intresant att testa i alla fall. Sen vart det en sådan. Fast jag måste erkänna att det blir nog en Passat igen om några år.
Välkommen i gänget!!
Hälsningar opticrob
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!
7
Håller med, orginalfälgarna är inget vidare. De jag fick med är dessutom slitna som skam.
Min XG är silvefärgad och skall få 18" crome fälgar och toning på rutonra. Sen ser den lite sportigare ut. Den är ju grymt skön att åka i och det är ju det viktiga i och för sig.
Min XG är silvefärgad och skall få 18" crome fälgar och toning på rutonra. Sen ser den lite sportigare ut. Den är ju grymt skön att åka i och det är ju det viktiga i och för sig.
/H.
13
Henrik,
har du hittat det du letade efter?
Annars kan jag upplysa om att xg30 har samma bultcirkel/et/navhål som Trajet.
Dvs ET 46.0 och ett navhål med diametern 67.1
Bultcirkel 5/114.3
Kolla Gummihuset i E-tuna. 19" från 4400:-/4st
(Gillar Gummihuset, har handlat en hel del där o aldrig nå krångel)
www.gummihuset.se
...o så vill vi se bilder på resultatet sedan
edit: ser nu när jag kollar ordentligt att de måtten har ju flertalet av Hyundaibilarna...
har du hittat det du letade efter?
Annars kan jag upplysa om att xg30 har samma bultcirkel/et/navhål som Trajet.
Dvs ET 46.0 och ett navhål med diametern 67.1
Bultcirkel 5/114.3
Kolla Gummihuset i E-tuna. 19" från 4400:-/4st
(Gillar Gummihuset, har handlat en hel del där o aldrig nå krångel)
www.gummihuset.se
...o så vill vi se bilder på resultatet sedan
edit: ser nu när jag kollar ordentligt att de måtten har ju flertalet av Hyundaibilarna...
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)