Hej!
Har en Santa fe 2.4 GLS årsmodell 2004 (tror jag)... hmm=)
Tänkte installera in motorvärmare till helgen. Tänkte dock höra innan om någon kunde ge mig lite tips på vad man ska tänka på. Första gången. Är det svårt? Finns det nå bra beskrivning nånstans? Nån som kanske gjort detta för att tagit någta bra bilder?
Tack på förhand.
Annons
2
Hej, hur gick det med motorvärmarinstallationen? Vilken typ av värmare har du installerat? Jag har sökt lite på motorvärmare på nätet till min Santa och jag har bara hittat en "kontaktvärmare" (DEFA) som man monterar under oljetrågen och som då värmer upp oljan. Enligt en annan tråd här på forumet så skall det vara bättre för motorn än blockvärmare som värmer upp vattnet.
Sonata '97
Santa Fe CRDi '04
5
Hej, när du monterat in motorvärmare i din bil, fixade Du även kupevärmaruttag? Finns det någon lämplig genomföring där man kan få in sladden i kupen, eller skall man borra ett nytt hål? Var i så fall? Har ni något tips? Jag har en Santa Fe 2004, CRDi (VGT).
Tack i förväg!
Tack i förväg!
Sonata '97
Santa Fe CRDi '04
9
Hej,
tack igen... Nu vet jag inte om du känner att jag börjar missbruka ditt tålamod, men jag vill gärna känna mig så säker som möjligt innan jag borrar. I motorrummet ser det ut så här, 5 cm från AC-dräneringen skulle hamna ungefär under den där sladden som går syns. Kanske vid den röda ringen eller lite högre upp?
Inne i kupén, under handskfacket tror jag att det motsvarar ungefär detta?
Kan jag borra inifrån där den röda ringen finns?
tack igen... Nu vet jag inte om du känner att jag börjar missbruka ditt tålamod, men jag vill gärna känna mig så säker som möjligt innan jag borrar. I motorrummet ser det ut så här, 5 cm från AC-dräneringen skulle hamna ungefär under den där sladden som går syns. Kanske vid den röda ringen eller lite högre upp?
Sonata '97
Santa Fe CRDi '04