Annons

136
hehehe tror jag ramlade av stolen när jag läste det där., finns en firma i sandraviken som jag tycker du ska snacka me. dom säljer absolut mest hyundai i hela sverige o är det nån som har koll på läget är det han. jag ringde ditt förut o frågade om uppgifter, han ringde upp 2 timmar senare o jag fick alla uppgifter.

kan säga som så du kommer o få reda på exakt när bilen står på firman inte en vecka innan eller så.

Fenix skrev:Håller med dig på det svedala,hade de vetat att det var problem med leveranser och de sagt ca: 6månaders väntetid thats fine.
Men när jag beställde min bil sa försäljaren max 8v lev tid. Då kan man inte låta bli att bli förbannad när leveransen hela tiden skjuts upp.
kör volvo v70 n 2,4t
Annons

137
Jorå firman i s-viken känner jag bra till köpte våran gets där för två år sedan, tyvärr så kunde de inte matcha budet ifrån firman i gävle.
Men så här i efter hand så funderar man ju på om man gjorde rätt när man bara lät priset bestämma :oops:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

138
Frågan är givetvis:
Är det den bilen du vill ha, m tillbehör o.s.v. som man har där man kan leverera?
Vi har alla våra egna spec. och krav på vår nya bil - den skall alltid vara bättre än den förra och ha de saker man varit lite missnöjd med på den man har idag!
Sedan kan man alltid invändningar mot japsar/korianers sätt att sätta ihop paketen.
Vi har valt en Exclusive p.g.a. den har back-kamera, vilket jag tycker behövs eftersom de är urdålig bakåtsikt! Sen e det inte fel m infällbara backspeglar, krom i handtag m.m. (skulle varit standard). Klädseln i Sport e helt ok - även om helskinn e bättre. Glastak e bara plus, men hade jag nog inte betalat extra för - men sammantaget är inte 23.000:- en jättesumma för allt detta - utan ganska billigt! Att man får 18" hjul kan vara på gott och ont men dom e grymt snygga- bilen ser "större" ut!
:P
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

139
Anl till att jag inte valde exclusive modellen är att jag vill ha man vxl låda pga drag vikten man/2000kg kontra aut/1600kg det jag däremot saknar är skinnklädsel (skulle finnas som tillval som Kia har). Backkamera är redan införskaffad som kommer att kopplas in i gpsen som jag köpt. Sedan priset på "min" bil är 274900:- exclusive 319000:- = 44000:- i pris skillnad skulle ha blivit dyr skinn klädsel :wink:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

140
Nja... priset för exclusiven är 315000, och då får man inte bara skinnklädsel. Backkamera i backspegeln,18" hjul, öppningsbart panoramatak,automatiskt avbländningsbar backspegel, keyless, infällbara backspeglar.
Ok det är kanske dyrt, men steget från en Sport med automat till en exclusive är inte speciellt stort, man får mycket extra för de pengarna
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

141
Nja 315000:- + 4900:- för metallic = 319900:- hade gärna lagt till de pengarna och fått lite extra lull lull om de bara hade sålt den med man vxl låda då jag drar tungt släp dvs över 1600Kg :)
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

142
Metallicen kan man väl få på alla modeller, vilket då innebär att alla modellerna blir 4900kr dyrare även om det inte är en exclusive.
Håller med om att dragvikten blir lite för klen med en automat om man har behov att dra tungt, annars finns det ingen anledning av att manuellt växla en stark diesel.

// Lennart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

143
Tar inte lamellerna rejält med stryk när man ska baxa runt ett par ton med kroken.
Det luktar åtminstone så.

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

144
Beror på hur skickligt man kör :wink: skämt o sido.
Har baxat runt på släpet med betydligt klenare bil utan problem.
Skulle det vara så att bilen inte pallar med vikten så skulle nog Hyundai ha märkt det tidigare och sänkt dragvikten, nu kommer ju inte jag att åka omkring med en tvåtons vagn för jämnan heller den är typad för det men väger inte på långa vägar det.
För övrigt ett hästsläp som ibland lastas med två hästar och då kan en vagn som är typad på över 1600kg behövas.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

145
Tänkte bara nämna att det tog ett tag för hyundai o märka att santa fen inte klarade av att dra 2,300 ton, o därför fick dom typa ner den till 2 ton.

Så du vet, men hoppas dom har lärt sig nu.

Synd att dom får dra så jävla lite me automaten det var ruskigt dåligt skärpning hyundai.
Fenix skrev:Beror på hur skickligt man kör :wink: skämt o sido.
Har baxat runt på släpet med betydligt klenare bil utan problem.
Skulle det vara så att bilen inte pallar med vikten så skulle nog Hyundai ha märkt det tidigare och sänkt dragvikten, nu kommer ju inte jag att åka omkring med en tvåtons vagn för jämnan heller den är typad för det men väger inte på långa vägar det.
För övrigt ett hästsläp som ibland lastas med två hästar och då kan en vagn som är typad på över 1600kg behövas.
kör volvo v70 n 2,4t

146
Det är ju lite tråkigt att man "bara" får dra 1600kg med automat. Volvo XC60 som ju är ganska lika som IX35 drar 2000kg med automat men får "bara" dra 1800kg med manuel låda.
För min del klarar jag mig med 1600kg, blir det tyngre tar jag Forden. Den drar 3000kg med en tågvikt på 6070kg. :D

// Lennart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

147
Jag hade inte tvekat att köpa automat bara dragvikten var bättre som sagt.
Och skulle Hyundai göra samma tavla igen och släppa en bil som inte pallar för ursprungliga dragvikten i det här fallet 2ton så får de skämmas.

För övrigt fick jag reda på idag att ix35:an har sålts i 120 000 ex bara i Europa kalkylen låg på 30 000 bilar så efterfrågan är enorm vilket syns på lev tiderna som de inte kan hålla och hela tiden skjuter upp.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

148
svedala skrev:
Fenix skrev::!: Idag har man passerat ett halvår i väntetid fortfarande inte ett knyst ifrån hyundai det betyder att den inte har börjat byggas än. Ifrån byggstart till leverans till kund får man väl räkna ca 4v så tidigast nov kan man få bilen, eget antagande. Det vore väl på sin plats att de hörde av sig och kom med ett rimligt erbjudande tex vinterdäck på köpet el dyl.

Finns det fler därute som väntat lika länge eller längre eller har man ramlat mellan stolarna?
Hej, är nyfiken på vilken leveransdatum du fick på ordern. Själv fick jag en tid på ca 7 månader, skall levereras den 25/2 2011.
Hejåvälkommen svedala! :D :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

149
andTa skrev:Beställde min i mars....fick den i mai.....nöjd.
1100 mil senare.....otroligt nöjd.
Hejåvälkommen andTa! :D :D Kul att du gillar bilen. Vad är det för färg på ledurkledseln (som vi säger i Sthlm) ihop med din färg Cool Brown?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

150
Fick samtal från min säljare idag!
Han var helt förtvivlad - hade kollat alla sina order och "min" bil beräknas komma till Sverige i Feb. 2011!
Han har också fått besked av generalagenten att till nya kunder får man INTE lova leverans före april 2011.
Dock får inte heller generalagenten heller fullödiga informationer (säger man) att man kan gå ut till alla som beställt bilar med information man kan stå för! Det är kanske där skon klämmer.
Jag tycker dock man kunde gått ut med vad man vet!
:(
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009