Annons

Hur få loss plastfronten?

1
Jag vill dra kablage till extralysen bakom grillen liksom montera en extra tuta, men hur kommer man åt utrymmet? Den svarta plastpanelen ovanför kylaren (under motorhuven) kan lossas via 8 plastsnäppen och ett par skruvar, men sedan sitter den delen fast i den övre grillen(svart+kromade delen) troligen via några dolda snäppen. Någon som vet hur man kan få isär dessa delar så man kommer åt ordentligt bakom grillen?
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.
Annons

2
Hej, jag rekommenderar att du reggar dig på http://www.hmaservice.com

Där finns det mkt godis. OBS! All info härrör sig till US-versionen av ix35, som fortfarande heter Tucson over there. Mycket stämmer dock, speciellt på den mekaniska sidan. Det kan vara diffar på elsidan främst dock.

SOm admin har tillgång till din emailadress, så jag skickar en länk till dig inifrån HMA service.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
ClasseClas skrev:Hej, jag rekommenderar att du reggar dig på http://www.hmaservice.com
Tackar! Mejlet visade ju klockrent hur man får bort fronten. Så enkelt det är när man vet hur det ska gå till! :-)
HMAservice reggar jag mig gärna på, men just nu med mac/safari vägras jag öppna godkännandesidan för registrering. Jag ska gräva fram en PC och se om det fungerar annorlunda där.

EDIT:
Med PC/IE8 gick det bra att registrera ett konto, så nu surfas det runt fint bland allehanda tips och info! Kanon! Tackar!
mvh / Christian

4
Just hmaservice är en av få siter jag får lämna Firefox och köra IE istället.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Jag vill också ha samma mail! ClasseClas el. SuperMek - kan ni skicka mej aktuell sida?
Jag har en del planer för hur jag skall fixa med både belysningen (har ett par små men mycket effektiva fjärrljus från Twing-lights som jag tänkte placera i utrymmet, om inte "grillen" skymmer för mycket) + någon LED-slinga längs nederkant i fronten + ev något stark-horn som frun kan använda när hon blir irriterad på gamla gubbar i trafiken!
Därför skulle jag nog ha nytta av info.
Jag e ingen "hacker" men har fixat inloggning till sidan ClasseClas rekommenderade, men tycker det är en djungel att leta sig fram till de rätta uppgifterna. T.ex. vilken typ av Tucson motsvarar IX35?

:?:
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

6
Tucson (LM) verkar vara "vår" ix35 om man kollar in modellåren som finns att välja mellan. Länken till att skruva av fronten får du här:

* LÄNK BORTTAGEN *
Senast redigerad av SuperMek den 05 nov 2010, 07:23, redigerad totalt 1 gång.
mvh / Christian

7
Tack SuperMek!
Verkar var fler än jag som sitter och flummar sent på kvällarna!
Jobbar skift och då blir det ofta så!
:wink:
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!

8
Gött!
Tider på dygnet varierar då jag jobbar "jämt"...
Länken ovan har jag plockat bort då den innehöll mina kontouppgifter och jag gissar att du redan har plockat hem uppgifterna du sökte :-)
mvh / Christian

9
Jodå - allt e väck! Plockade t.o.m. bort länken själv från bokmärken, men kopierade in allt på Word och sparade det dokumentet!

Tjoflöjt! :roll: