Annons

241
Hej!

Jag har nyligen köpt mitt livs första bil! En Santa Fe GLS EX, 2003:a, 2,7, V6. Köpte den av ett dödsbo, ej så bra underhållen, oservad och obesiktad. Inte den bästa nybörjarbilen kanske för en som jag som inte ens vet var tändstiften sitter :oops: Men men, jag lär mig nog! Är super att dra hästtransporten, 2 ton, med i alla fall!

/Maria
Annons

242
Hej Mejjan och välkommen! :D :D

Du har köpt rätt bil till ditt hästsläp. Vad är det för färg på bilen? Hur långt har den gått?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

243
Hej och mycket välkommen till Forumet, Mejjan! :D :D
Stort Grattis till nya bilen! :D :D
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.facebook.com/?ref=home#/grou ... 547&ref=nf )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

244
Hej hej.
Hittade detta forum när jag letade information om Santa Fe.
Jag har funderat länge på om det kan vara rätt bil för mig och min familj.
Och här hittade man ju massor med positiva inlägg, och det hjälpte mig mycket i mitt funderande :D

Så nu väntar jag på att få bli en stolt ägare till en Santa Fe X-line.
Den ska levereras i mitten på januari.

245
Eureka skrev:Hej hej.
Och här hittade man ju massor med positiva inlägg, och det hjälpte mig mycket i mitt funderande :D

Hejåvälkommen Eureka! Hoppas att kommer att trivas med bilen! Det låter som en sen julklapp minsann. Berätta nu mer om färg, motorval och annat viktigt som du har beställt. :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

246
Hej och mycket välkommen till Forumet, Eureka! :D :D
Stort grattis till julklappen! :biggrin: :biggrin:
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...! :wink:
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

247
Tackar tackar för det varma välkomnandet.
Jag är övertygad om att jag kommer att trivas.

Stod i valet mellan x-line och en exclusive, men fastnade för x-line då den har xenonljus.
Det är alltså en 2.2 CRDi-R aut 6-vxl X-Line-5
Färgen är Hyper Metallic
Sen har jag bara lagt till avtagbar dragkrok, båge med extraljus och vinterdäck (vilket är väldigt passande just nu :wink:)

Funderade på en webasto tills jag fick höra priset :shock: .
Får se om man kan hitta nån som kan eftermontera till en mer rätt summa.

248
Mejjan skrev:Hej!

Jag har nyligen köpt mitt livs första bil! En Santa Fe GLS EX, 2003:a, 2,7, V6. Köpte den av ett dödsbo, ej så bra underhållen, oservad och obesiktad. Inte den bästa nybörjarbilen kanske för en som jag som inte ens vet var tändstiften sitter :oops: Men men, jag lär mig nog! Är super att dra hästtransporten, 2 ton, med i alla fall!

/Maria
Välkommen till forumet! ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

249
Eureka skrev:Hej hej.

Välkommen till forumet!! ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

Ska bli med IX35 Sport :D

250
Hej jag heter Fredrik Hansson och jag ska bli med Hyundai IX35 sport (bensin) på tisdag.Hon ska få ett bra hem här i Mörarp i Skåne hoppas jag :) Sen återstår det o se om hon är bra på att dra husvagn också "1600kg Hobby 560 kmfe"??? Någon som har erfarenhet?
Hyundai IX35 sport 4WD 2011 /
Hobby 560 Kmfe 08

251
Hej och mycket välkommen även till detta Forumet, Fidde! :D :D
Grattis till nya bilen också! :D :D
Och visst...! Husvagnsdragning med din nya bil blir som en dröm...! :D :D
Ser att du varit med på Hobby-forumet sedan länge...! :D :D
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

252
Tjena!
Igår var det en stor dag :D då jag hämtade vår nya pärla (black pearl) i Kristianstad. Måste faktiskt säga att jag satt och njöt i bilen hela vägen hem till Mörarp. Jag tycker den känns trygg och säker då man tittar ner på dom ”små” bilarna :) . Satt och läste lite här på forumet om byte av stötdämpare och uppgradering av programvaran och undrar om det berör min bil som är tillverkad i september? Sedan var det frågan om byte av olja efter 100-200 mil. Själv så gick jag en tribologi utb för ett tag sedan och där var en professor som är proffs på det här med nötning o glidning. Han köpte sig en ny Peugeot 205 Gti på 90 talet. Han körde en runda runt firman och sa till handlaren att byta olja i bilen. Handlaren trodde ju att han skojade, men professorn ville ha byt sin olja + han ville ha ett oljeprov med sig för analys. Han fick som han ville. Vid analysen i labbet på oljan så visade den att där var MYCKET föroreningar i oljan som han var glad o slippa i sin motor. Så jag ska nog byta olja efter typ 100 mil i varje fall.
Mvh Fredrik
Hyundai IX35 sport 4WD 2011 /
Hobby 560 Kmfe 08

254
fidde skrev:Tjena!
Igår var det en stor dag :D då jag hämtade vår nya pärla (black pearl) i Kristianstad. Måste faktiskt säga att jag satt och njöt i bilen hela vägen hem till Mörarp.
Mvh Fredrik
Stort grattis till nya bilen, Fidde! :biggrin: :biggrin:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15