Jag har nyligen införskaffat en Santa Fe -02 V6 automat och jag är helnöjd (än så länge iallafall). Nu är det så att jag fick bara med en nyckel med bilen och jag skulle behöva en till.
Min fråga är om någon vet ungefär vad det kostar med en ny nyckel (jag har ID-numret till nyckeln) och vart jag skall höra av mig?
Tacksam för svar. /Mathias
Annons
2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Schfundrab!
Grattis till ett bra bilval!
Tycker att du skall höra av dig till en auktoriserad handlare om nyckeln, jag tror att de kan skaffa fram en ny.
Annars är nog bara ett komplett låsbyte alternativet...
Men då vi har mycket kunnigt folk med oss här på Forumet, är det säkert goda/bättre råd i antågande snart!
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
God fortsättning på helgerna, också!
Grattis till ett bra bilval!
Tycker att du skall höra av dig till en auktoriserad handlare om nyckeln, jag tror att de kan skaffa fram en ny.
Annars är nog bara ett komplett låsbyte alternativet...
Men då vi har mycket kunnigt folk med oss här på Forumet, är det säkert goda/bättre råd i antågande snart!
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
God fortsättning på helgerna, också!
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
3
Hejåvälkommen Schfundrab!
Du får gärna berätta om ditt nick. Som admin tvekade jag flera ggr innan jag godkände dig. Ditt nick är rätt likt vissa av de 50-100 spamanvändare som varje dag glider in i forumet för godkännande.
Vad gäller dublettnyckel så rekommenderar jag verkstan. Det är inte bara fråga om att slipa en nyckel, utan chipet i nyckeln (plasten) ska programmeras in.
Du får gärna berätta om ditt nick. Som admin tvekade jag flera ggr innan jag godkände dig. Ditt nick är rätt likt vissa av de 50-100 spamanvändare som varje dag glider in i forumet för godkännande.
Vad gäller dublettnyckel så rekommenderar jag verkstan. Det är inte bara fråga om att slipa en nyckel, utan chipet i nyckeln (plasten) ska programmeras in.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
5
Tack för svaren. Jag skall ringa min Hyundai-handlare imorgon så får vi se vad de säger. Skall nog lösa sig.
Angående mitt "nick" så är det ett namn som följt med sen jag var yngre och spelade "drakar och demoner". Det var bara ett namn jag kom på i all hast och sen har det följt med sen dess då det inte är någon som har något liknande.
Tack för ett bra forum och skall hålla koll på idéer och dylikt här framöver.
Angående mitt "nick" så är det ett namn som följt med sen jag var yngre och spelade "drakar och demoner". Det var bara ett namn jag kom på i all hast och sen har det följt med sen dess då det inte är någon som har något liknande.
Tack för ett bra forum och skall hålla koll på idéer och dylikt här framöver.