Annons
Annons

2
Berätta gärna mer om vad som hände, och framför allt hur det hela löstes! Har du nyttjat vägassistansen som ingår i bilköpet och hur förlöpte detta?
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

3
Assistansen fungerade klockrent, 1,5tim efter stoppet satt familjen i en envägs hyrbil på väg hem. Bilen står nu med turboras på verkstad, dessvärre 60mil hemifrån....

5
Usch vad tråkigt!

Vilken modell har du? Skriv gärna in det i din profil. :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
ClasseClas skrev:Usch vad tråkigt!

Vilken modell har du? Skriv gärna in det i din profil. :wink:
Cassa White 2wd diesel. gissar jag på..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

7
martinL skrev:Assistansen fungerade klockrent, 1,5tim efter stoppet satt familjen i en envägs hyrbil på väg hem. Bilen står nu med turboras på verkstad, dessvärre 60mil hemifrån....
Jäd-ans otur... :(
Men i all bedrövelse är det ju gott när allt runtomkring funkar - assistans, garantier o s v...
Då får vi bara hoppas att det är en riktigt bra verkstad, också! :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
skulle gissa på att den står på dahlbloms bil. den blev säkert körd ditt. o har det varit turbo ras, hoppas jag dom tar o plockar isär intercollern o luftfilter o gör ett riktigt bra job. annars blir det nog motor ras nästa
kör volvo v70 n 2,4t

10
Ic går inte "plocka" isär, man får rengöra slangar/rör/ic så gott det går. Jag litar på att dom gör sitt jobb, är trots allt bara en bil i raden av andra.

11
Vet ic inte går att plocka isär, men det jag enade är att man tar loss den o gör ren den, för risken finns attd et kan ligga delar i den. om man ahr otur.
kör volvo v70 n 2,4t

12
svintoleffe skrev:Vet ic inte går att plocka isär, men det jag enade är att man tar loss den o gör ren den, för risken finns attd et kan ligga delar i den. om man ahr otur.
Hoppas dem byter den helt under samma service för att utesluta det värsta.
Ring och tjata på dem, och påminn dem om att bilen är ny att det är helt occeptabelt med sånt haveri på en så pass ny bil. :( :evil:

Kräv kompensation av hyundai hemma sedan. Gäller o vara lite smart där.
:wink: :twisted: 8)
Lycka till, o hoppas att allt går sin gilla gång sedan. :)
Svart i30 1,6 CW CRDI blue 128 hk 2011