Gissar att det är som på -06:an - vid 1500 mil alt. en gång per år.Martin.n skrev:konstigt![]()
vad ligger serviceintervallen på en 08as santa igentligen?
(Kamrem o d vid 72 månader oavsett körsträcka...
Gissar att det är som på -06:an - vid 1500 mil alt. en gång per år.Martin.n skrev:konstigt![]()
vad ligger serviceintervallen på en 08as santa igentligen?
Det är 3 års nybilsgaranti med obegr. körsträcka som gäller. Att bromsbelägg går utanför garantin kan väl förstås, men "allt annat" ska gå på garantin. Holmgrens får läsa på bättre i sina papper, alt. så kollar du med en annan verkstad. Kolla gärna med Hyundai Sverige också. Det kan vara spindellederna som lever om btw.danielwiberg79 skrev:Hej alla kunniga,
jag har oxå drabbats av det klapprande ljudet från framvagnen och gissar att detta måste vara hämmarstagen som gett sig. (låter mest vid långsam körning på gropig väg) Jag har en Tucson från 09 som rullat 4300mil. Enligt mitt tycke är detta ett solklart garantiärende, en så ny bil och ett märke som Hyundai som alltid pratar om generösa garantier... Enligt Holmgrens i Nässjö så är detta slitagedelar och går bara på garanti de två första åren, kan det verkligen vara slitage innan 4500 mil???
Tacksam för hjälp!
MVH
Daniel (som funderar på Subaru igen)
Hej och tack för snabbt svar!ClasseClas skrev:Det är 3 års nybilsgaranti med obegr. körsträcka som gäller. Att bromsbelägg går utanför garantin kan väl förstås, men "allt annat" ska gå på garantin. Holmgrens får läsa på bättre i sina papper, alt. så kollar du med en annan verkstad. Kolla gärna med Hyundai Sverige också. Det kan vara spindellederna som lever om btw.danielwiberg79 skrev:Hej alla kunniga,
jag har oxå drabbats av det klapprande ljudet från framvagnen och gissar att detta måste vara hämmarstagen som gett sig. (låter mest vid långsam körning på gropig väg) Jag har en Tucson från 09 som rullat 4300mil. Enligt mitt tycke är detta ett solklart garantiärende, en så ny bil och ett märke som Hyundai som alltid pratar om generösa garantier... Enligt Holmgrens i Nässjö så är detta slitagedelar och går bara på garanti de två första åren, kan det verkligen vara slitage innan 4500 mil???
Tacksam för hjälp!
MVH
Daniel (som funderar på Subaru igen)
Tackar för hjälpen, skall bli spännande att se var detta landar.ClasseClas skrev:Hyundai Bilar AB, generalagent.
http://gulasidorna.eniro.se/f/hyundai-b ... bilar%20ab
Be att få prata med ngn som jobbar med servicefrågor och berätta att din ÅF inte följer garantireglerna. Fråga hur du ska gå vidare med frågan.
Hoppas att det ordnar sig för dig!
Återgå till "Santa Fe (CM), 2007-2012"