funderar på att byta min Kia sportage bensin 2006 mot en Tucson diesel 2007, 2008
dom flesta har gått över 10000 mil
hur långt går diesel motorn Tucson???
finns det något speciellt att titta på, det är väl kamrems byte vid 12000 mil
Annons
2
Hejåvälkommen redheat!
Vad gäller kamremsintervall på Tucson så är det 12000 mil på dieseln:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=9394#9394
Vad gäller kamremsintervall på Tucson så är det 12000 mil på dieseln:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=9394#9394
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
7
Kolla så du har lika slitna däck runt om och av samma fabrikat, mycket viktigt annars så får 4wd systemet spel.redheat skrev:jag köpte en 2008 tucson som gått 12000 mil så det har fått den stora servicen med kamremsbyte
märkte en grej att den kan rycka när man kör på 2:ans växel
Annars kan det vara dags att byta EGRen för dig.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11
8
verkstaden gjorde 2 st uppdatering styrboxen på egr ventil, blev lite bättre efter detIndalsman skrev:Kolla så du har lika slitna däck runt om och av samma fabrikat, mycket viktigt annars så får 4wd systemet spel.redheat skrev:jag köpte en 2008 tucson som gått 12000 mil så det har fått den stora servicen med kamremsbyte
9
dette med like dekk, har mest å si der man har viscosekobling, biler med TOD, er ikke så kresene på dekkene...Indalsman skrev:Kolla så du har lika slitna däck runt om och av samma fabrikat, mycket viktigt annars så får 4wd systemet spel.redheat skrev:jag köpte en 2008 tucson som gått 12000 mil så det har fått den stora servicen med kamremsbyte
Om du har viscose eller TOD ser du enklest ved å se om du kan låse bilen i 4x4... Kan man låse denne med en elektrisk bryter, har man TOD.
10
Efter garantitiden gått ut " vid 17000mil" har jag bytt 2 hjullager bak, belägg tot 2 ggr, samt skivor runt, och lite div bussningar fram och bak.Indalsman skrev:Jävlar den har rullat på den! Har du fått byta mycke grejer??rtfm skrev:Min har snart gått 32000 mil, börjar bli lite trött i chassit, men motor och lådan håller fint.
Drar inte en dropp olja eller vatten.
Som sagt: gnäller,och knackar i fram o bakvagnen, annars så tuggar den bara på. missttänker att batteriet är på gång också.
Skulle bytt bil i somras, men den får rulla över vintern.
Ser ni en Tucson med ca 35000mil på mätaren på blocket i maj-2012 så är det bara att slå till....
Men vad kan man begära för den då?
Tucson -06 CDRI
Extrafordon:
Austin Healey 3000 BJ7-62
Moto Guzzi 750 special-71
Extrafordon:
Austin Healey 3000 BJ7-62
Moto Guzzi 750 special-71