Har haft bilen på verkstad nu där de bytte ut plastflärparna som går ner vid framhjulen de hade släppt och åkt in i framhjulen varpå de gått sönder, gick på garantin. Fick samtidigt höra att displayen till färddatorn skulle bytas ut och krängningshämmarstag i framvagnen skulle bytas samt spaken till förarsätet som man höjer och sänker sätet med, om det är på samtl ix35 vet jag ej. Ska in med den snart igen då radio mottagningen blivit riktigt kass samt att jag har fått ett klonkande ljud ifrån bakvagnen. Så det blir några saker som skall fixas framöver.
Hade den även inlämnad i vintras där de justerade bakluckan som tog i bakljuset vet att flera också haft det bekymret.
Har ni andra saker som krånglar så fyll på "listan" kan vara bra att se om det finns flera återkommande problem.
Annons
3
Ibland har jag något odefinierbart knarrande från instrumentpanelen. Uppkommer främst vid körning på grov asfalt.
Jag tar ibland tag i instrumentpanelen på olika ställen och då tystnar det. Det lustiga är att det verkar vara på lite olika ställen - forskar vidare!
Dåligt ihopskruvad??
@nders
Jag tar ibland tag i instrumentpanelen på olika ställen och då tystnar det. Det lustiga är att det verkar vara på lite olika ställen - forskar vidare!
Dåligt ihopskruvad??
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009
Re: Garantiåtgärder
4Hur har det gått med radioproblemet? Har du varit in och fått det åtgärdat? Vad sa de att det var för fel?Fenix skrev:Har haft bilen på verkstad nu där de bytte ut plastflärparna som går ner vid framhjulen de hade släppt och åkt in i framhjulen varpå de gått sönder, gick på garantin. Fick samtidigt höra att displayen till färddatorn skulle bytas ut och krängningshämmarstag i framvagnen skulle bytas samt spaken till förarsätet som man höjer och sänker sätet med, om det är på samtl ix35 vet jag ej. Ska in med den snart igen då radio mottagningen blivit riktigt kass samt att jag har fått ett klonkande ljud ifrån bakvagnen. Så det blir några saker som skall fixas framöver.
Hade den även inlämnad i vintras där de justerade bakluckan som tog i bakljuset vet att flera också haft det bekymret.
Har ni andra saker som krånglar så fyll på "listan" kan vara bra att se om det finns flera återkommande problem.
Vad sa de om krängningshämmarstagen, var det ngt som skulle bytas på alla ix35:or?
5
Nej jag har inte fått radioproblemet åtgärdat, de vill ta in den och fixa alla fel samtidigt det blir lite längre fram enl verkstad. Ang krängningshämmarstagen så vet jag som sagt inte vilka bilar det ska fixas på, åtminstone på min bil enl verkstad de såg det när de slog på mitt reg nr enklast är väl att ringa till närmsta Hyundai verkstad och fråga.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14
Hyundai i20 GO 1,2 -14