Annons

Blåskinande spolarmunstycken + Farbro BLÅ = AJABAJJA!!

1
hej o hå stå på tå :)

Har ju som bekant blåskinande spolarmunstycken på min svarta santa och nu i kväll på väg hem från arbetet kör jag rätt in i en polisavspärrning... polisera hade fullt upp så jag tänkte slinka igenom men de kunde jag ju försöka..... Fram kommer Frabro BLÅ o bokstavligt talat skäller ut mig om att jag minsann inte får ha dessa blå saker på bilen då det kan förväxlas med uttryckningsfordon.

Jag skrattar först då jag tror han skämtar men farbror blir ännu surare :evil: o ber mig montera av dem på plats!! JO TJENA!! :roll: informerar om att jag inte ens vet hur man plockar av dem men att jag får göra det när jag kommer hem varav han noga informerar mig hur nära jag ligger en böteslapp... jaja tur i oturen eller men hem fick jag köra och då får jag väll göra ngt åt detta.... Tycker det är lite små tramsigt men om det nu skulle vara ngn som tar mig för civilare så får jag väll ta ner dom... eller koppla om dem iaf :wink: :wink:

Undrar bara ....
Alla som har neon rör o allt sånt skinande " bling" " bling"??? Och varför säljs då dessa saker i näst intill alla bilaffärer om det nu är mega olagligt??

Funderingar och synpunkter mottages tacksamt :)

//chiquita
Annons

3
Det är skillnad på Poliser och poliser.

Själv hamnde jag i samspråk med en Polis i periferin av mitt umgänge när mina "polisprovokatörer" som finns avbildade i tråden som ClasseClas länkar till satt monterade på ljusen.

Killen ville veta var jag köpt dem. men jag drog lite på svaret - helt lagliga är dom ju inte...

"Nä, ärligt - jag vill veta var man får tag i dem - jag har en bärgarkompis som heller inte får ha blåljus i fronten och han har jagat efter sådana där tag - det skulle vara lösningen för honom att komma fram lite bättre när det grôtat ihop sig...

"Chiquita"!
Lyckades du inte få Polisen att berömma dig för att du kopplat dina mot fast sken istället för blinkande - det hade ju varit något att bekymra sig över... :mrgreen:

Swedefe

4
såååååå kopplat om det till dimmljusena nuuuu så får vi se om jag klarar mig :) :P

....polisen va mest bara arg :shock: o irriterad på mig men hade dem blinkat hade jag haft mer förståelse för det men men.....

//chiquita

5
chiquita skrev:såååååå kopplat om det till dimmljusena nuuuu så får vi se om jag klarar mig :) :P

Ahaa!?
Du lagt blåljusen så du kan styra dem över dimbrytaren på panelen?

Smart - dimljusen får man ju heller knappt ha tända, så på så vis kan man göra bilen laglig i ett nafs!

S

6
jupps .. så kan man ju bara se frågande ut när man stoppas nästa gång o stänger av dimmljusena i sista ögonblicket.. Blått sken??? nae...känner jag inte till... mohhahah :twisted: :twisted:

Ni trodde väll inte denna flicka monterar av det hon tycker e näst intill coolast på bilen (sinnestillstånd > max 3 år :lol: )

Får se hur stor man e i truten när Fabbo blå ber mig sätta på dimmorna ....... :idea: var satt den därra knappen nu?? :?:

ha de bäst

//chiquita