Annons
19
Trist värre för dig
Skulle vara intressant att höra om någon annan som har bil utrustad med AFLS har samma elände.
Måste nog påstå att jag inte är ledsen att min och de senare bilarna inte har detta rackel vilket det verkar vara. Om det funkar så är det ju häftigt och kanske bra men men....
Måste nog påstå att jag inte är ledsen att min och de senare bilarna inte har detta rackel vilket det verkar vara. Om det funkar så är det ju häftigt och kanske bra men men....
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!
Min bil:
Hyundai i40 1,7 crdi Premium, Blue spirit pearl
Min bil:
20
Jo nu börjar man ju fundera på om det är något i mjukvaran som är fel. Jag är inte ensam om problemet, tydligen. En tekniker sa att de fått byta insats 3ggr på en bil innan det blev bra. Dock verkar jag ensam på detta forum.
Som sagt tidigare så har jag fått info om att en omkonstruktion av insatserna skall vara i görningen, men vad detta innebär vet man inte.
Men detta skall jag ta reda på, tro mig.
Som sagt tidigare så har jag fått info om att en omkonstruktion av insatserna skall vara i görningen, men vad detta innebär vet man inte.
Men detta skall jag ta reda på, tro mig.
21
Tjena!
Jodå här är en med problem med lysena
. Har nu bytt 3 st lyktinsatser. Första gången bytte de bägge och nu för en vecka sen byttes vänster fram. Körde 2 mil då tändes lampan i instrumenteringen igen
. Vet snart inte vad jag ska ta mig till.. Funderar om man kan byta till vanliga utan kurvljus. Tror det är de som är problemet. Man fär stå ut med mycket när man köper första modellen känns det som. Man är lite av en testpanel
.
p.s frågade vad en insats gick på, med montering ca 15000 kr sa de
. Det blir att spara undan lite kapital innan garantin försvinner 
Jodå här är en med problem med lysena
p.s frågade vad en insats gick på, med montering ca 15000 kr sa de
22
Hej hopp!
Tja, låter som att det är ide att kolla möjligheten att byta till insatser utan AFLS, med det rackel ni drabbats av och med tanke på den hutlösa kostnaden det är att byta så finns en risk att de första bilarna från sensommaren -11 kan få en "stäpel" på sig som begagnade om x antal år när garantierna upphör.
Eller i alla fall få tydligare besked om man kommer med någon ny konstruktion som löser problemet.
Tja, låter som att det är ide att kolla möjligheten att byta till insatser utan AFLS, med det rackel ni drabbats av och med tanke på den hutlösa kostnaden det är att byta så finns en risk att de första bilarna från sensommaren -11 kan få en "stäpel" på sig som begagnade om x antal år när garantierna upphör.
Eller i alla fall få tydligare besked om man kommer med någon ny konstruktion som löser problemet.
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!
Min bil:
Min bil:
23
Jäklar jag har lösningen på våra problem.Körven skrev:Tjena!
Jodå här är en med problem med lysena. Har nu bytt 3 st lyktinsatser. Första gången bytte de bägge och nu för en vecka sen byttes vänster fram. Körde 2 mil då tändes lampan i instrumenteringen igen
. Vet snart inte vad jag ska ta mig till.. Funderar om man kan byta till vanliga utan kurvljus. Tror det är de som är problemet. Man fär stå ut med mycket när man köper första modellen känns det som. Man är lite av en testpanel
.
p.s frågade vad en insats gick på, med montering ca 15000 kr sa de![]()
![]()
. Det blir att spara undan lite kapital innan garantin försvinner
Du får min vänsterlykta jag tar din högerlykta..
Problemet ur världen... F-n vad smart jag är.
Skämt å sido.. Det känns jäkligt frustrerande detta. Men i morgon skall jag ha svar på vad som är i görningen gällande detta problem.