Annons

Iphone, bluetooth eller sladd

1
(Min presentation, http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... ght=#32526)

Har parkopplat min Iphone med bilen (vilket var förvånansvärt smidigt) och testat att ringa och streama musik. Allt fungerar bra men jag blev lite förvånad över att jag inte kan styra iphonen när jag spelar musik, kan alltså inte byta låtar utan bara höja eller sänka volymen.
Testade då med iphone-kabeln men dels så blinkar telefonen med några sekunders mellanrum, ser ut som om den försöker ladda men sen så avbryter den. Har inte heller lyckats att köra musik den här vägen.
Testar jag 3,5mm-plugg så fungerar det också men där kan jag givetvis inte styra telefonen.

Ska man inte kunna koppla in telefonen via tex bluetooth och kunna välja låtar med knapparna på ratten?
Är det något fel på min usb-port eller sladd??

Mvh
Linus
Annons

2
Hej ! Jag har en Premium och använder ofta min I-phone som musik-källa och det fungerar jättebra o vilket ljud mmmm. För det mesta så kör jag via blåtand och det enda som jag kan reta mej på är att i displejen så visas bara den låten o artisten som är när jag startar. Annars så fungerar det perfekt att justera ljudet o byta låt på ratten. När jag använder sladden så visas den aktuella låten o artisten. Mycket nöjd med denna finess

3
Fast detta fungerar väl bara om man kör musik från iPod på telefonen?
Kör alltid spotify via blåtand och då måste man byta låt från iphonen, då fungerar inte rattknapparna.

4
Hej igen ! Detta med att byta låtar via knappar på ratten när jag lyssnar på spotify via blåtand på ifonen fungerar perfekt. Jag tror att det är olika modeller på ljudanläggningarna i I40. På min står det Infinity Hälsn Per

8
Ok, då får jag se ifall jag skall införskaffa en sådan....smidigt att iaf kunna ladda iphonen via det uttaget, så kan man ha cigguttaget till att ladda något annat.

Lite trist att det inte går att styra iphonen när man kör Spotify över BT, ser det som en säkerhetsgrej. Vill ju gärna hålla på med telefonen så lite som möjligt, man tappar lätt fokus över det som är viktigt.....som att köra bilen och hålla den på vägen tex.