Annons

Hembygds-bilder

1
Hallå där ute i vårt avlånga land. Lätt att man blir lite stel i häcken av att sitta inne så här under vintermånaderna. Så rota fram digitalkameran, gå ut i friska luften å knäpp några bilder bakom "gärdsgården" där du bor. Sen är de bara å lägga ut dom här på forumet, så får vi andra också kolla av dina omgivningar. Mest kul blir de väl med typ årstid & vardagsbilder som man sällan ser, till skillnad från semesterbilder.

Hoppas nu att ni är många som hänger på.. :shock:

Jag tog iaf. en sväng idag 2006-02-03 och så här blev resultatet.

01.
Bild
02.
Bild

03.
Bild
04.
Bild

05.
Bild
06.
Bild

07.
Bild
08.
Bild

09.
Bild
10.
Bild

11.
Bild
12.
Bild

13.
Bild
14.
Bild

15.
Bild
16.
Bild

17.
Bild
18.
Bild

01.Tjörnbron. 02. Klädesholmen i vintersömn. 03. Klädesholmen sedd från Mossholmen. 04. Skärhamn.
05. Akvarellmuséet i Skärhamn. 06. Kyrkesund -Nej de är inte salt som ligger på marken. 07. Björholmen - som framgår av skylten.
08. Björholmens Rest & Café. 09. Björholmen. 10. Båten sover, båten sover i sitt… 11. Inga badgäster i sikte – ÄN! 12. Här ute finns varken trängselskatt,vägbulor eller lapplisor. 13. Mjölkeviken. 14. Obs sjöboden framför Santan. 15. Var med i 1:a avsnittet av ÖRNEN (tv-aktuell). 16. Vägen mellan Mjölkeviken och Häggvall. 17. Snacka om iskall samvaro. 18. Lite före jul 2005 kom dessa 2 tjejer till världen vilket innebar att Mr "nimbusen" steg från 1x morfar till 3x morfar. Barndop nu på Söndag.

Vore kul å höra vad ni andra tycker om idén ??
Senast redigerad av nimbusen den 04 feb 2006, 11:00, redigerad totalt 11 gånger.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Kul Nimbusen!

Jag älskar att fota! Fina bilder du tagit!

Här kommer min omgivning, riktigt nära på sommaren dvs våra träd som sen skall bli ved...
Bild
:wink:
Stahl

4
Det här var kul !! Hur gör jag för att lägga in bilder ?
Tyvärr så tar man ju sällan bilder på sin "vardag", det blir ju mest de traditionella bilderna på semester,jul o födelsedagar eller när dottern gör nåt speciellt. Dags att öppna ögonen för allt det vackra som finns i närheten varje dag.
"Joppe"

5
Ladda in bilden från kameran till din PC. ex.vis under: "Mina Bilder"

gå till adressen > http://imageshack.us/

Bläddra nu fram din bild, kryssa rutan: remove size/resolution bar from thumbnail? - (tar bort storleksangivelse)
> Host it > vänta... > kopiera allt som står i fältet: Hotlink for forums (1)

klistra in detta i ditt inlägg > förhandsgranska innan du skickar. Får du de inte rätt direkt så testa de olika alternativen som finns i imageshack.

Lycka till
Senast redigerad av nimbusen den 03 feb 2006, 19:58, redigerad totalt 1 gång.

6
<Stahl
Kan det verkligen vara Borås ? Jag tycker inte det ser att regna på bilden :wink:

Det vore kul med en bild på grannarna, jag har förstått att de är lite speciella....

Vackert bor du iallafall !!
"Joppe"

7
En liten fråga till Swedefe och Classeclas, hur mycket tål forumet innan den också brakar ihop? Vill minnas att den sista bilden på det gamla forumet var Brastad och sen rasade det, minns jag rätt?

För den här tråden verkar ju hur kul som helst , att få se andras omgivningar. Ge oss lite regler att rätta oss efter ex max storlek på bilder etc etc.

Stahl

PS. Jo det är mina häxpreppade träd och det är häxans garage den vita byggnaden. Vem har sagt att det skulle regna i Borås... :roll: :roll: DS

8
:lol: :lol: :lol: :lol:

Oh jag som alltid trott att storleken inte spelade nån roll utan de var tekniken som avgjorde........ ??? Men va fasen, om Stahl nu har rätt så blir de bägge som spelar roll ....??? Så kan de väl ändå inte vara för, då stämmer ju ingenting längre :roll: äsch.. glöm detta inlägg :wink:

Men Stahl du har rätt - tycker själv mina bilder blev lite väl bigga!
Senast redigerad av nimbusen den 03 feb 2006, 20:24, redigerad totalt 2 gånger.

9
Nä, jag fick det inte att funka på image,,, jag tror att det kanske går för långsamt med modem,,ja jag vet att det är ute med modem men ,,,
"Joppe"

10
TelefonModem???

Finns dom ångmaskinerna kvar? :lol: :lol:

Nej nu får vi sluta skriva i inläggen, var ju tänkt som enbart en foto-TOPIC!

:oops: å de här kom ju från rätt person :oops:

11
Stahl skrev:En liten fråga till Swedefe och Classeclas, hur mycket tål forumet innan den också brakar ihop? Vill minnas att den sista bilden på det gamla forumet var Brastad och sen rasade det, minns jag rätt?
Det ska inte vara ngn fara med forumet. www.abilene.nu kör även stadsnätet i Säffle och har egen dieselgenerator om det skulle knasa med elen. Jag känner mig lugn med Santa Fe-vännen ABILENEs prylar! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Hembyggds-bilder

12
nimbusen skrev:Hallå där ute i vårt avlånga land. Lätt att man blir lite stel i häcken av att sitta inne så här under vintermånaderna. Så rota fram digitalkameran, gå ut i friska luften å knäpp några bilder bakom "gärdsgården" där du bor. Sen är de bara å lägga ut dom här på forumet, så får vi andra också kolla av dina omgivningar. Mest kul blir de väl med typ årstid & vardagsbilder som man sällan ser, till skillnad från semesterbilder.

Vore kul å höra vad ni andra tycker om idén ??
WWWWAAAAAAUUUUWWWWW vad vackert du har det i dina tassemarker!

Månne en tänkbar plats framöver för en träff? :roll: Parkerar den infon i bakhuvet någonstans.

Kul tråd! Nu är det bara upp till bevis för oss andra! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

13
Stahl skrev: Ge oss lite regler att rätta oss efter ex max storlek på bilder etc etc.
Gasa tills det rasar är min devis!
Ladda på och ladda upp bara, no worries!

Ramlar forumet ner så skriver vi nytt i morgon, sitta och oroa sig över att en massa ord staplade på varandra skall försvinna är lika improduktivt som att ploga bort snö när det ändå smälter bort inom ett par dagar/veckor/månader

(Prognosen för Göteborg är mer snö i helgen, ovanpå isvallarna som legat i flera veckor nu - Gatukontoret Gbg jobbar efter ny modell; Management by stoppa huvudet i snödrivan och låtsas som det (snart) regnar...)

Bilder e' ball!

S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

14
Här kommer en bild till, så här ser gamla R40 ut när man kommer strax intill där jag bor.

Bild
Hur är det i stockholm, malmö, örebro, helsingborg, kiruna etc etc ?? :D

Stahl

PS. Kolla Joppe! Det regnar inte :D :D

15
<STAHL !! Ok jag ger mig, det finns två bilder från Borås när det inte regnar. :P
jag har en dikt i bakhuvudet av den gamle poeten Hugo Nilsson, där finns en strof : ..och gossen från Nacka njuter av sin macka sitter o smörjer sitt krås alltmedan regnet öser ner i Borås :idea:
"Joppe"