Hej! Hallå!
Har funderingar på att konvertera mina helljus då ljuset är kass, så nu undrar jag om det finns någon som har konverterat sina helljus hos en verkstad/återförsäljae?
Vad har ni fått betala för en konvertering?
Har kolla på konverteringssats hos Xenonkungen och där kostar de bara 1300:-, men då man har tummen mitt i handen när det gäller bilar så går det nog åt att lämna in bilen.
Annons
Re: Konvertering av heljus till Xenon
2Köp från xenonkungen men köp den med 75w istället. Lyser bättre än den dom rekommenderar Lätt att installera så gör det själv. Du får en enkel manual och sen finns massa video på youtube 
3BessoMesso, du menar att det är så enkelt att till och med en sådan person som jag med tummen mitt i näven när det gäller bil kan klara av de? 
Någon som vet om det händer något med nybilsgarantin när man är och skruvar själv i bilen?
Någon som vet om det händer något med nybilsgarantin när man är och skruvar själv i bilen?
4Det finns ett antal trådar om konvertering, med kabelfärger, bilder o.s.v. Använd sökfunktionen.Daniel G skrev:BessoMesso, du menar att det är så enkelt att till och med en sådan person som jag med tummen mitt i näven när det gäller bil kan klara av de?
Lyssna däremot inte på EssBesso angående 75w. Vad h*n inte tänker på är värmen som utvecklas förstör reflektorn fortare.
Eftersom den redan från början är undermålig, så blir den ändå sämre fortare. Använd deras standard-kit.
5Koppla med relä så belastar du inte bilens elsystem. Det finns färdiga kabelsatser som har rätt kontakter. Kopplas på liknande sätt som om du skulle koppla in extraljus. 35W och 55W xenon genererar mindre värme än 55w halogen.Daniel G skrev:BessoMesso, du menar att det är så enkelt att till och med en sådan person som jag med tummen mitt i näven när det gäller bil kan klara av de?
/M
6Vissa har upplevt problem med Xenon konvertering på I40. Dessa bilar har SJB vilket enkelt beskriver att det är automatsäkringar till ljuset som löser ut vid för hög ström, och sedan återställs om man stänger av bilen och startar igen. Detta brukar visa sig att Xenon konverteringen tänder upp en stund för att sedan slockna på båda eller ena sidan.
Detta även när man använt sig av den så kallade hjälpsatsen.
7Det är redan löst om man använder sökfunktionen på sidan. Min bil var så, men som sagtArbetsnarkoman skrev:Vissa har upplevt problem med Xenon konvertering på I40. Dessa bilar har SJB vilket enkelt beskriver att det är automatsäkringar till ljuset som löser ut vid för hög ström, och sedan återställs om man stänger av bilen och startar igen. Detta brukar visa sig att Xenon konverteringen tänder upp en stund för att sedan slockna på båda eller ena sidan.
det är löst. Har både Xenon och 7st 55W utan problem.