Ny på deta forum. Har köpt en 2012:a 1,7 CRDI kombi 136 HK som jag ska hämta inom en vecka. Vid köp ingår enbart sommardäck.
Ska beställa vinterdäck på fälg via nätet, men är osäker på däcktrycksensor. Hur är det med de i början av 2012 byggda bilarna? Måste man ha däcktrycksensor i dessa eller funkar det hur bra som helst utan dessa sensorer? Jag förstår ju att det såklart går att köra utan dem, men är det något system även i 2012 års modeller som slår bakut och varnar konstant om man skulle köpa fälgar utan sensorer?
Tack på förhand
Annons
Re: Däcktrycksensor vid köp av nya fälgar
2TPMS är inte installerat på 2012. I alla fall inte på min 2012. Det står om det i boken, men det finns som sagt inte installerat. Hur det är på senare modeller vet jag ej?hankenstein skrev:Ny på deta forum. Har köpt en 2012:a 1,7 CRDI kombi 136 HK som jag ska hämta inom en vecka. Vid köp ingår enbart sommardäck.
Ska beställa vinterdäck på fälg via nätet, men är osäker på däcktrycksensor. Hur är det med de i början av 2012 byggda bilarna? Måste man ha däcktrycksensor i dessa eller funkar det hur bra som helst utan dessa sensorer? Jag förstår ju att det såklart går att köra utan dem, men är det något system även i 2012 års modeller som slår bakut och varnar konstant om man skulle köpa fälgar utan sensorer?
Tack på förhand
Re: Däcktrycksensor vid köp av nya fälgar
3Tack för det! Jag hittade turligt nog 17 tums original i40 fälgar med fina dubbfria däck otroligt billigt på blocket så nu kommer man ha finare fälgar på vintern än sommaren