Annons

key not detecded

1
servade min våran bil idag torsdag på hyundai och ett underligt fel inträffade när jag for till mina föräldrar som inte hänt tidigare!
när jag skulle åka hem låste jag upp dörren med fjärren och hoppa in, tryckte på startknappen men inget hände :shock: stod “key not detecded” i displayen fast nyckeln ligger där jag alltid har den

låste dörren och låste upp igen och prova...nä samma fel igen! klev ur låste med fjärren vänta en stund, låste upp och hoppa in...samma fel igen! :shock:
höll på 10min rackla med fjärren och till slut starta den..puuuu! kan ju inte vara batteriet i fjärren för låsa upp och låsa igen funkar hur bra som helst

detta får ju inte hända!, tänk om jag får motorstopp i ett trafikljus eller i stan vid köer och bilen ej startar!... hemsk tanke

vad kan ha hänt? nån uppdatering av programvaran som gått fel eller :?:


ps när jag var hemma så slog jag av bilen och testa men då starta den direkt utan problem...skumt

har då mailat hyundai som servade och frågat i allafall
Annons

Re: key not detecded

3
Dartster skrev:servade min våran bil idag torsdag på hyundai och ett underligt fel inträffade när jag for till mina föräldrar som inte hänt tidigare!
när jag skulle åka hem låste jag upp dörren med fjärren och hoppa in, tryckte på startknappen men inget hände :shock: stod “key not detecded” i displayen fast nyckeln ligger där jag alltid har den

låste dörren och låste upp igen och prova...nä samma fel igen! klev ur låste med fjärren vänta en stund, låste upp och hoppa in...samma fel igen! :shock:
höll på 10min rackla med fjärren och till slut starta den..puuuu! kan ju inte vara batteriet i fjärren för låsa upp och låsa igen funkar hur bra som helst

detta får ju inte hända!, tänk om jag får motorstopp i ett trafikljus eller i stan vid köer och bilen ej startar!... hemsk tanke

vad kan ha hänt? nån uppdatering av programvaran som gått fel eller :?:


ps när jag var hemma så slog jag av bilen och testa men då starta den direkt utan problem...skumt

har då mailat hyundai som servade och frågat i allafall
Händer med jämna mellanrum, vi talar Hyundai. Att trycka nyckeln mot startknappen gör man när startknappen inte
fungerar att trycka på manuellt. Kan tänka mig att detta händer när sändaren i nyckeln inte får kontakt på studs med
mottagaren i bilen. Händer som sagt då och då. Inte kommer bilen att stanna om den tappar kontakten under körning.
Enkel test, gå ur bilen med nyckeln i fickan och motorn igång. Inte stannar motorn, men det tjuter som bara gröne.

Delge gärna svaret från support. De brukar svamla på rätt bra.

Är säker på att fjärrkontrollsändaren för dörröppning och sändaren för identifiering är två skilda saker. Eftersom identifierinssändaren är
mer eller mindre kontinuerlig. Därav att tjuvarna går bakom ägare till fina bilmärken (Ej Hyundai) och läser av identifieringskoden från nyckeln. För att senare stjäla samma bil med hjälp av den stulna idenifieringskoden.