Annons
Annons

17
Ckiller skrev:fortfarande problem med vattenläckage. Verkligen trist
Haft den inne 2ggr för problemet. Ska ringa o prata med dom igen. Riktigt tröttsamt :(
Hehe får väl bli en fjärde gång :( Fortfarande läckage!!!

18
haglund å hellberg i sätra tog in den å kollade, det var bromsskivan som slagit sig. fick en tid nästa vecka för att byta och då skall de oxå tryckprova automaten. De lånade mig en demobil under dan. bussigt. Men jag fick tjata till mig den....
MVH Johan

19
Tjata sig till en hyrbil? Tycker är dålig service...

Lämnar jag in min till den lokala ÅF så får jag lånebil på studs, spelar ingen roll vad de skall göra med min. Det kallas jag för service...
Men alla är inte lika generösa med lånebilar.

På en annan märkesverksad (läs B..W)...skulle man få en lånebil var man tvungen att sno den! =) :lol:

21
Fick tilbaks min i dag,esp,n åtgärdat (bytt givare+databox) en vaier fastsatt under bilen med buntband :o det var det som rasslade i framvagnen....Resultat ingen skillnad :roll: rasslar fortfarande som en gammal bil i framvagnen.. :( övriga felen ej åtgärdat pga dom trodde att det var esp databoxen som spökade :roll: . trött på bilskrället :( men får vel prova en annan verkstad nästa vecka :roll: men så är det när man är dum och köper koreanskt,(borde ha lärt av tidigare misstag,tjejen har en atos,sämre bil får man leta efter :( )
/Tor

22
Tråkigt som F... Tor, förstår dig. Att koreanerna skulle tillverka sämre bilar än andra håller jag dock inte med dig om. Tror helt enkelt att ni haft en super-max jäkla otur med både eran Atos och Tuscon. "Din senaste verkstad" verkar inte vara den bästa på att rätta till problem, varför din idé om att testa en annan nästa gång tror jag är helrätt.

Har tidigare under mina 40år som bilägare, vilket inneburit att det har varit ett antal bilar som passerat i familjen, alltid kört Europeiskt och ALDRIG kört österländskt förrän jag 2005 själv köpte en Santa och samtidigt en Matrix till frugan. Vi är helnöjda och ense om att bättre bilar får man leta efter. Nu efter 1 år har vi inte ett enda klagomål på någon av dem.

Men vad jag nu kan förstå efter att ha följt olika inlägg i avd. Tuscon, verkar det däremot som om just den Hyundai-modellen inte är färdigutvecklad och därför full av barnsjukdomar. Som sagt jag har aldrig kört en Tuscon, utan har helt bildat mig en uppfattning enbart på vad ni ägare skriver. Är faktiskt glad att jag inte valde en Tuscon istället för Santan.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

23
Nja jag tycker iaf att det verkar som om det finns väääldigt många måndagsbilar hos hyundai och specielt då av atos och santa fe.Verkstan jag har varit på säger att tucson har varit nästan felfri jämfört med santa fe :shock: och att jag bara haft otur med min..Känner/är bekant med 4 santa fe ägare och 2 kommer aldrig mera att köpa hyundai,1 säger att det är bästa bilen han har haft! 1 är missnöjd med motorstyrka/bensin förbruk (2,4 bensin) och 2 jag känner kör tucson och dom är felfria men dom gnäller på sommaförbrukn :roll: båda två./ Tor

24
Hej Tor!

Ja man kanske kan sammanfatta modellerna Santa/Tuscon, att smaken är som baken + en inblandning av tur/otur, vilket är precis som med allting annat vi köper/konsumerar.

Beträffande förbrukn. så har jag fört "dagbok" för alla tankn.tillf. och min Santa 2.4 har vid blandat körning, då menar jag verkligen blandad körning stads/motorväg/småvägar - med utan skäpvagn - ibland lite "blyfot" annars normalt gaspådrag, visat sig i snitt dra 1.04 l/mil. Det tycker jag är helt OK. Min senaste Volvo V40 drog för fasen nästan 0.9-1.0 l/mil hur jag än bar mig åt. :wink:

Men jag förstår dig. Har ens bil börjat strula, så spelar det ingen roll vad andra tycker. Hade en gång i begynnelsen en Saab som började bråka med lite av varje. Jag "skickade" av den omgående och svor att jag ALDRIG mer skulle köpa en "jä....la Saab - och det "löftet" har inte varit svårt att hålla genom åren. :lol:

25
Jag började skriva upp bränsleförbrukningen vid varje tankning i augusti och min ligger på ca 0,95-0,97 hittils :o så det är vel ok,men det jag stör mig på är bränsleförbrukningen vid landsvägskörning. Mellan 110-130 drar den ca 1,1 och det är alldeles för mycket tycker jag :( /Tor

26
Tor skrev:Jag började skriva upp bränsleförbrukningen vid varje tankning i augusti och min ligger på ca 0,95-0,97 hittils :o så det är vel ok,men det jag stör mig på är bränsleförbrukningen vid landsvägskörning. Mellan 110-130 drar den ca 1,1 och det är alldeles för mycket tycker jag :( /Tor
nu är väll ändå inte 110-130 lansväg.....

du pratar om motorvägsfart.

27
Vid hastigheter över c:a 90 km/tim så ökar förbrukningen rätt så rejält.

De 110-130 km du nämner, då är förbrukning runt 1.1 l/mil absolut iget anmärkningsvärt. Testa vilken bil oavsett märke i den storleksklassen och du skall finna att då är nästan 1.1 liter lite. :wink:

28
skitsnack 1,1 ÄR extremt mycket tycker jag , hadde en Citroen Evasion 2,0 tidigare (4 hk mindre 30 kg tyngre och lika hög) den drog 0,85 vid dom farterna!Åkte även på semestern med ett kompispar med 5 ungar i en seat alhambra( 4wd med v6a ca 1800 kg) och den drog ca mellan 1 och 2 dl mindre än min :shock: .Till och med kompisens Bmw m5 v8 på 1900 kg och 400 hk drar mindre än min..... :roll: .grannens rav 4 (ingen aning om vikt och motorstorlek) drar under litern vid nämda farter.
Nej jag tror nog att koreanerna behöver några år till på sig att utväckla sina motorer :? /Tor
ps: Skal på en annan verkstad imårron :D

29
Okey Tor - Då säger vi att det är skitsnack, så behöver vi inte dividera mera om det!