Annons

COOPER-TRÄFFEN 2007

1
Hej Vänner !

Lika bra att smida när järnet (kläderna) är varmt(a) !
Tur att inte alla sitter lika lite vid dataorn som jag ! Bra skrivet Anders !!!! :shock:

Däremot tar jag gärna tag i en ny vårträff 2007 har också medhjälpare klara för detta. (Petroff, stefan och några från Offroaders Kättilstorp).

Vill kontrollera med ER så att inte annan åsikt föreligger innan något går ut ofentlligt.

Trots allt regn på HC var det både jobbigt och roligt. jag med fam. och petroff med familj kom dit på tors. och vi var hemma vid 22-tiden på söndags kvällen.

Roger "cooper"
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)
Annons

2
Hej på dig!

Det låter som en jättebra idé! Jag supportar den. Jag har funderat lite på en teknikträff igen med Hyundai Bilar, det kanske kan vara ngt att ta under mellantiden? Det är ju snart 2 år sen sedan förra teknikträffen.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Teknikträff !

3
Låter bra med en teknik träff 2 är troligen enklast att ha att ha en vardags kväll. om det finns möjlighet kanske en tord. kväll vare bra för min del är det förhållande vis lätt att ta ledigt en fredag om vi som bor långt från stockhlom skall kunna komma !!!!

Roger
;) Cooper

4
Hej!

Hoppas att ni hade det riktigt kul på HC! Vill gärna höra eran berättelse!

Vårträff i Falköping ser vi fram emot!!!!

Må gott!
Hälsn
Anne

?????????

5
Hej på er !

Har du clas funderat/kollat något om ev. Teknik träff ?
( :idea: Ett förslag på datum som skulle passa mej/oss Tors. 9 nov 2006 efter som vi har köpt biljetter till MONSTER JAM 10/11. Och har planer att våldgästa Petroff) :shock:

Hur tidigt ska vi gå ut med info om vårträffen ?
Om vi går ut tidigt så kanske många kan planera efter det !!!! :!:
Vore ju trevligt om vi kunde bli lite fler ! :roll:
Har någon av er idè er vad vi ska göra för att dra fler ????? :idea:
;) Cooper

6
Att vara ute i god tid så alla hinner planera tror jag drar många fler, och att det inte blir en helg med massa trandansare så att det finns olika övernattningsmöjligeter tror jag också kan bidra till fler.

.... dåliga svenska, jag vet, men här är vi skyddade från språkpoliser...eller??

Må gott alla och ta väl vara på varandra!!!

Anne

Re: ?????????

7
Cooper skrev:Hej på er !

Har du clas funderat/kollat något om ev. Teknik träff ?
( :idea: Ett förslag på datum som skulle passa mej/oss Tors. 9 nov 2006 efter som vi har köpt biljetter till MONSTER JAM 10/11. Och har planer att våldgästa Petroff) :shock:

Hur tidigt ska vi gå ut med info om vårträffen ?
Om vi går ut tidigt så kanske många kan planera efter det !!!! :!:
Vore ju trevligt om vi kunde bli lite fler ! :roll:
Har någon av er idè er vad vi ska göra för att dra fler ????? :idea:
Hej, har inte gjort ngt ännu med teknikträffen. Har noterat ditt önskemål om datum.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

Träff 2007

8
COOPER-TRÄFFEN 2007
21-22 April Falköping

Har kollat lite på datum för vårens träff. Tror att denna kan bli ok. :idea: Troligtvis är "gråbenna" bortflugna,och kossorna kvar inne !

Har bokat byggdegården och övrigt snarlikt förra året !

Har tänkt att snarast lägga ut datum "öppet".

Har ni något att tilllägga ? eller har annan åsikt :?:

Om vi lägger ut datum redan nu så kan ALLA SOM VILL komma.
Då finns inga dåliga ursäkter :D

MVH
Roger

Ps. jag har varit sjukskriven ett tag så tid har funnits till detta. Ds.
;) Cooper

9
Hola!

Ledsen hörrni att jag är så illa inaktiv här inne - lita på att jag håller igång desto mer här hemma:

Stormen Per drog taget av uteboxarna, så jag byggde nytt:
positivt förhandsbesked från försäkringsbolaget gjorde att jag drog igång och gjorde ett storjobb med nya takstolar och kanalplast som takbeläggning.

"Oj, blev det såå dyrt - det vill vi inte betala..."
Efter 8 veckors tjafs fick jag ääntligen ut någon från bolaget att titta på jobbet -och se på fan; inga problem alls - en stor påse pengar i efterhand...

Dessutom blåste det faktiskt ner like 1000 procent mer träd under Per än under Gudrun här hos mig, så jag har varit igång på all dötid sedan dess :roll: med att röja upp.
Det värsta är kvar - sju (7) träd har tanglat ihop sig, några av dem stod uppe på en klippavsats och har liksom störtat ner med kronan i de andra. Själva grundbulten ligger 12 meter upp (lodat!) i en ek.
Finns inget att resa en stege mot, utan jag har varit där uppe och förberett fällning genom att kapa rent på bortsidan av knutpunkten.
Man kommer upp genom att helt enkelt klättra upp på fället med den gynnsammaste lutningen... Cray-zee!
Roligare än någon MC-åkning i världen, och myycket farligare!

Dessutom har vi hunnit ropat in ny hästtransport på auktion - en stor rackans Richardsson med fronturlastning och 2,6 ton som totalvikt.

Tillråga på allt så går min konsultverksamhet på högvarv utan att jag egentligen vill det - kommer att släppa verksamheten med fritidsartiklarna nu när allt boomar inom min gamla bransch; transport och spedition.

Jag har inte anmält mig till träffen - kanske kanske kanske tittar jag upp som hastigast om jag får chans - men lita inte på det!

Ha det gôtt!

Anders
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

10
Hej Anders, fyi, träffen är inställd.

PS. Ta några bilder på "bröten" om det hinns med!
Toyota Auris 1.8 HSD -13