Min kommande pärla får sig en Mr Cap omgång innan det ska upp i det kärva norrlandsklimatet. Då min säljare i Karlstad flaggade för lackbehandling och då särskilt Mr Cap (eftersom han hade en bra deal med dom och själv hade gjort det mer än en gång), så blev min kontring att ställa Ditec mot Mr Cap. På nätet och via forum (som detta) får man ofta läsa om kampen mellan Mr Cap & Ditec. Säljaren min slog till på volley då jag talade med honom och räckte över luren till Mr Cap killen som direkt fick svara för sig. Det blev Mr Cap således.
Ni som har erfarenhet, är man dum som låter Mr Cap:a kärran och lämnar Ditec där hän? Argument mot Mr Cap skulle vara priset säger en del och det må så vara. Jag betalar närmare 3000 kr + moms. I slutänden handlar det väl om hantverket och inte om märket på flaskan väl?
Undrar
Svartbjörnen
Annons
2
- mera om INNEHÅLLET än om flaskmärket.I slutänden handlar det väl om hantverket och inte om märket på flaskan väl?
Hur innehållet i flaskan från från Mr Cap funkar har jag personligen dock ingen erfarenhet av. Man skall ju inte bara vara nöjd med resultatet när man hämtar ut bilen efter behandling, utan det skall ju vara ett verkningsfullt och långvarigt lackskydd, så det ger sig med tiden. Tänk bara på att inte använda starka avfettningsmedel utan följ tvättråden som du får med. Men hade Mr Cap-behandling varit "kass", så är jag ganska säker på att de inte hade överlevt.
Har själv alltid anlitat DITEC-center och Ditecs lackkonservering på mina bilar och är jättenöjd.
Vad gäller priset så är det inte så stor skillnad utan det är arbetet och produkten som är helt avgörande för resultatet. Så du blir säker nöjd med Mr Cap.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
3
Superfin lyster i lacken blev resultatet av Mr Cap behandlingen. Nu återstår att se om den lever upp till förväntningarna efter alla saltmil som väntar
Men jag måste vänta 2 veckor innan 1:a tvätten, lång väntan
Mvh
Svartbjorn
Men jag måste vänta 2 veckor innan 1:a tvätten, lång väntan
Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
4
Tålamod...och följ tvättråden noggrant - Inga starka kemikalier för att få bort asfalt, saltstänk etc. utan avlägsna detta enl. deras anvisningar.
Viktigt att man följer dessa till punkt å pricka, för först då får "lack-konserveringen" en ärlig chans att visa vad den går för.
Vet av egen erfarenhet att "folk" tappar tålamoden och istället använder starka medel för att få bort skiten. Sen åker de tillbaka till rekond-firman och klagar på att lacken blivit matt..men de avslöjar man snabbt.
Viktigt att man följer dessa till punkt å pricka, för först då får "lack-konserveringen" en ärlig chans att visa vad den går för.
Vet av egen erfarenhet att "folk" tappar tålamoden och istället använder starka medel för att få bort skiten. Sen åker de tillbaka till rekond-firman och klagar på att lacken blivit matt..men de avslöjar man snabbt.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
5
Jag har läst tvättråden men jag brukar faktiskt (uppkäftigt nog) inte tvätta bilen själv 8)
Jag åker till reconden 500 m bort och låter dom göra jobbet för 160 pix ex moms. Supernajs å hämta bilen torr å fin nån timme senare. Dom grabbarna känner till Mr Cap behandlingen så jag hoppas dom vet vad dom gör
Mvh
Norrland
Jag åker till reconden 500 m bort och låter dom göra jobbet för 160 pix ex moms. Supernajs å hämta bilen torr å fin nån timme senare. Dom grabbarna känner till Mr Cap behandlingen så jag hoppas dom vet vad dom gör
Mvh
Norrland
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
8
Alltid nyttigt, även om jag inte gjort lackbehandling "proffissionellt"; Jag vaxar och håller på med det själv, då vet jag hur det blir gjort...Stahl skrev:Hej!
Nu är bilen lackbehandlad, på samma ställe som våran gamla bil.
Vi anlitade vår lokala Tidy Bilvård, för de gör ett kanonjobb och har man köpt bilen hos Carnes så får man betala "småbilspriset". Dvs kostnaden blev 2000:-.
![]()
![]()
![]()
Stahl
Rostskyddsbehandling däremot, gjordes direkt vid leveransen, och det har väl ni också naturligtvis, väl...?
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
9
Jag har Diamondbrite lackbehandling på min bil
Tycker den var den som gav mest för pengarna
Tror jag gav 4000 kr och sen fick jag massa rengörnings saker till bilen
Var inne på årskontroll och efter behandling igår med den kostnad 300kr
sen kostar schampo och conservater 250kr om året ... och då får du 6 års garanti på behandlingen
Tycker den var den som gav mest för pengarna
Tror jag gav 4000 kr och sen fick jag massa rengörnings saker till bilen
Var inne på årskontroll och efter behandling igår med den kostnad 300kr
sen kostar schampo och conservater 250kr om året ... och då får du 6 års garanti på behandlingen
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän
Preems bäste vän