Här behöver man inte motivera, om man inte vill...
Swedefe
Åtminstone inte om Du håller Dig till att motionera utomhusKanske kan man då få tid till sig själv och att även infria sedvanliga nyårslöften som att motionera mera etc etc.
och hur som helst så lär man väl inte dö av damm och oreda.... eller
- Bara att gratulera fru Stahl som tydligen tillhör den exclusiva lilla gruppen kvinnor som haft turen och funnit en make/man fylld av ödmjukhet och förståelse. En man med känsla för framförhållning, som bl.a. med skyltsättning vill förhindra att någon obehörig pillar på hans frus ägodelar och risk för att dessa går sönder. Ja ja ja ni ful-gubbar där, jag menar förstås hennes mekaniska prylar, vad trodde ni?.Kanske kan jag lära käre maken att dörren till höger på nedre våningen den leder till tvättstugan trots att det står "endast personal" på dörren (en skylt som jag fick av maken på internationella kvinnodagen för ett par år sen) och att den gröna saken med sladd och slang fungerar som en dammsugare.
Här i huset är det Hustrun som fungerar som regering och riksdag, och maken - dvs jag - utgör befolkning, och våra katter allmoge.Stahl skrev: Kanske kan jag lära käre maken att dörren till höger på nedre våningen den leder till tvättstugan trots att det står "endast personal" på dörren (en skylt som jag fick av maken på internationella kvinnodagen för ett par år sen) och att den gröna saken med sladd och slang fungerar som en dammsugare.
Å inköp av bilar tar du som löpande kostnad typ...Skäreläjan skrev: (Vilket medfört, att det inte fattats ett enda stort investeringsbeslut på snart trettio år...![]()
!)
Hm... "Investering" när det gäller bruksbilar, känns det mer rätt då...?ClasseClas skrev: Å inköp av bilar tar du som löpande kostnad typ...![]()
![]()
![]()
Tja, bil, hus, båt och andra futiliteter... 8)ClasseClas skrev:Å inköp av bilar tar du som löpande kostnad typ...Skäreläjan skrev: (Vilket medfört, att det inte fattats ett enda stort investeringsbeslut på snart trettio år...![]()
!)
![]()
![]()
![]()
Återgå till "Månadsomröstningar"