Annons
Annons

2
Hej Ckiller!
Det här låter riktigt jobbigt! Naturligt är den första reaktionen: Men vad i h... är detta!? Har du lust att komma med lite mer uppgifter vad det handlar om? Självklart tycker man att ett garantifel skall åtgärdas med en omgång på verkstad. Var sen felet ligger spelar väl ingen roll?
Men som sagt; Gärna lite mer preciserat... :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: inlämning för samma problem för 7:e gången

4
Ckiller skrev:Hur många ggr ska man godta att man kan lämna in en bil för garanti fix innan man ska ge upp?

Jag har ett problem som är ganska stort som jag har haft min bil inne för 6 ggr utan att få det löst! Visst jag vet att dom har jobbat på det men problemet är fortfarande kvar

Vad säger ni?
När jag gjorde lumpen sa min kapten (ang. misstag och förseningar):
"En gång är ingen gång
Två gånger är gong-gong"

Här pratar vi snarare om stor kyrkringning och då är det knappast bröllop utan begravning det handlar om.

Mitt tips är att du resonerar med/eskalerar till Hyundai Bilar AB. Se till att ha skriftligt så långt det går inkl. kontakterna med generalagenten (mail/brex/fax). Håll inte på att jazza runt å leta efter nya verkstäder som får försöka fixa problemet åt dig.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Som Nimbusen gissar så är det mitt vattenläckage!

Inget finns ju egentligen skriftligt utom det som kanske finns hos min verkstad

Har varit i kontakt med Hyundai i sverige och vad dom säger är typ vill du ha bilen fixad ge det en chans till annars får du ta kontakt med stället du köpte bilen och häva köpet där.....

Jag älskar ju bilen för övrigt :(

6
Ckiller skrev:
Jag älskar ju bilen för övrigt
Är därför säker på att du tar på dig "sjumilarna" å stövlar in för 7:e gången genom verkstadsentrén. För att kundmottagaren skall förstå att du menar allvar, så ta på dig en flytväst också när du besöker dem igen å säg att vattenläckage ökat. :wink: Är väl inte bara dålig PR för verkstan utan också F.. om de inte kan få bukt med problemet.

Håller tummarna.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

7
Haha nu har bilen varit på service i över en vecka o dom har ännu inte kunnat fixa problemet :(

Verkstan verkar också va ganska trötta på det hela....

8
:shock:
Och du är helt säker på att det stod bokstäverna "BILVERKSTAD" ovanför deras port? :shock:

- Kan de inte fixa läckaget själva , får de för F.. leja in en riktig bilmekaniker.., för så jäkla svårt kan de inte vara att lokalisera ett sketet vattenläckage... :roll:

"Din" verkstadsansvarig skall vara jäkligt glad att de inte är jag som är "läckage-kunden". :evil: :evil:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
Ckiller skrev:Haha nu har bilen varit på service i över en vecka o dom har ännu inte kunnat fixa problemet :(

Verkstan verkar också va ganska trötta på det hela....
Hur yttrar sig problemet med din bil?
Toyota Auris 1.8 HSD -13

10
Jag har hittat 2 servicebullar på US-webben rörande vattenläckage som din verkstad kanske vill titta på. Jag kan tyvärr inte lägga upp dem på vår webb av copyrightskäl, men jag kan maila dem till dig. Skicka ett PM till mig med din mailadress så skickar jag över pdf-filerna.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

11
Verkar som problemet har löst sig nu... iallafall hoppas jag det :) Har ju inte riktigt varit några skyfall o jag kan inte kolla i ventilationen själv

Dock har jag fortfarande kvar att det luktar unket och känns fuktigt i bilen i ca 20-30(kan vara längre) sekunder när jag stänger av ller sätter på AC. Detta trodde jag va ett följd problem med att alltid ha vatten i ventilationen.
tuc 05 exclusive lilla motorn

12
Det kan vara att ditt kupéluftfilter har blivit mögigt. Jag tycker att verkstan kunde byta ut det efter alla problem du har råkat ut för även om det normalt är en förbrukningsartikel.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

13
Så nu hade man in bilen för 8:e gången bytte ställe till dit jag köpte bilen denna gång. Dom hittade tydligen en glipa i karossen!!!! Förhoppningsvis är mitt problem ut världen nu!
tuc 05 exclusive lilla motorn

15
Tjena gott folk..ny på detta forum.
Precis som Ckiller har jag inläckage i Tucsonen, tack vare detta forum har jag kommit i kontakt med Ckiller och Classeclas och fått fina tips..
Troligtvis har man väl stått som ett arsel på verkstaden, och dom hade slagit en full av skitsnack om stora och dyra reparationer, om inte min jobbarpolare tipsat om alla bilforum... Känns jävligt bra att ha klart för sig vad problemen sitter på bilen och vad man kan göra åt dessa, utan att bli pungslagen av märkesverkstäder. Och att det finns folk som är inte finner sig i verkstädernas bullshit utan delar med sig av sina erfarenheter om våra bilar.. Om det dyker upp fler fel och brister på min bil, ska ni kära forumskribenter få veta det, var så säkra... då jag tycker jävligt illa om hur vanligt hyggligt folk blir uppluggade av märkesverkstäder och att man är helt i händerna på dessa om garantier mm ska gälla, och dessutom får betala dyrt för taffliga reparationer..
Återkommer med info om mitt läckage och hur detta har avlöpt..