Ström igen...
Det här var kul ungefär fram till det att jag gjorde förra posten kring lunch - sedan brakade det löst...
Sade till sonen att passa på att duscha för ingen vet hur länge till vi har ström. Sagt och gjort, men han fattade inte vitsen med tunnan i duschen, utan hällde helt sonika ut allting utan att återfylla innan strömmen gick...
Good intentions down the drain - i dubbel bemärkelse.
Sedan damp den stora granen i trädgården i backen, takplåtar - dock inte alla, blåste av stora stallet som när man skalar av postit-lappar från ett block och kapelltaket på uteboxarna gick till väders...
Hästarna ute i hagen fick totalfnatt - knappast för att deras stall gick åt fanders utan snarare för att vinden tog tag i deras täcken och blåste upp dem till ballonger - skitäckligt för en häst, skitkul för unghästarna runt omkring; en ny anledning att dra runt i hagen i 180 och blåsa tilbaka mot stormen...
Well well - med uteboxarna by-west och några dagars reparation framför mig var det lika bra att flytta över dem till en mer väderskyddad hage.
Troligen lättare att fånga kvicksilver med pincett, kan jag meddela...
Jag har faktiskt större skador nu än efter Gudrun, men är glad ändå - ingen levande skadad, inget hö ligger blottlagt och hästarna klarar att gå ute några dygn medans jag reparerar.
Kapelltaket skulle ändå bytts mot kanalplast i sommar, nu blir det bara gjort lite tidigare. Bra va'...?
Swedefe