Hej kamrater!
Den senaste veckan har jag framfört gosantan på diverse vårgropiga småvägar och då hört ett skallrande ljud från baksätet. Hatar skrammel å gnissel i en skitdyr bil så det fick bli en tvärnit, ut å runt bilen för att inspektera källan till ljudet. Döm om min förvåning när jag känner på ryggstödet till enkelsitsen i baksätet. Ett glapp på nån centimeter vilket gör att ryggstödet skrammlar hej vilt på dåliga vägar. Felet är påtalat och ska bannemej åtgärdas nu på onsdag på första servicen. Hoppas verkligen att dom kan göra nåt...!
Mvh
Svartbjörn
Annons
2
Ett sådant glapp tycker jag snarast tyder på att en bult eller liknande har skakat loss; Det finns ju mängder av dem eftersom sätet går att vika "två gånger" så att säga...
Men det är klart, det har du väl redan kollat...
Men det är klart, det har du väl redan kollat...
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
3
Servade bilen idag. Jag påtalade skallret i baksätet och dom höll med. Kort sagt, han beställde hem en ny underdel till solositsen så ska vi se om det blir bättre, jätteproffsigt! Kanonnöjd med den verkstaden!
Mvh
Svartbjörn
Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
5
Nä, han sa inget om det utan gick direkt på en ny. Möjligt att det inte går att justera. Dom hade jämfört med sätet hos en bil i hallen, som också glappade lite grand men inte alls som på min.
Jo, minsann, sånna verkstäder är guld värda!
Svartbjörn
Jo, minsann, sånna verkstäder är guld värda!
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07