Annons

ESC sångtävling???

1
Okey jag vet att denna topic från mig är mer än ett lågvattenmärke för ett SUV-forum, men jag kan bara inte låta bli att kommentera.
Är definitivt ingen TV-slukare, men ikväll så sjönk jag för omväxlings skull ner i soffan jämte frugan, för att kolla på kvalificeringomgången till finalen i Eurovision Song Contest.
Jag säger bara det - Vad i H.....ete var detta för skit? Scenen vimlade av gay´s, lesbianer och transvestiter. Låtarna handlade om blowjobs, porrchock och lesbisk kampsång. Nog har jag noterat att den svenska uttagningen med dess ledarfigur helt övertagit rollen som BIG Pride Festival, men hallå är det helt fel och fullständigt ute att vara straight nuförtiden?
Nu är det inte så, för att undvika missförstånd, att jag bara "hakar upp mig" på att artisternas läggning/framförande, men vad 17 är detta för musikaliskt förfall?
Utsändningen blev ju inte bättre av att den där supernollan Kristian Luuk satt å blarra hela tiden om bl.a. att: "det är inte bilden som är suddig utan det är bara mitt snor som rinner". Leksakstutan var han heller inte sen att använda "suck".
Jodå jag vet var avstängningsknappen på TV:n sitter... men jag tänkte att det måste väl åtminstone komma en bra låt.....men tyvärr jag fick vänta förgäves.... :(
Ryser vid tanken av vad som skall komma nästa år.....fast å andra sidan behöver jag egentligen inte oroa mig ett dugg, för jag har redan nu bestämt mig, att den TV-utsändningen kommer jag iaf. definitivt se till att missa.

En jäkla tur man har mer än Svt 1 och Svt2 iaf.
Senast redigerad av nimbusen den 11 maj 2007, 00:00, redigerad totalt 1 gång.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Har med vilje undvikit att titta på Eländet.
På senare år har man dessutom gjort "följetong" av "uttagningar" och "omröstningar", allt i syfte att fylla ut programtablån med skit, som färre och färre - tror jag - är intresserade av!
Musikaliska artister finns det ju ganska många av, dock inte i ESC, tycker jag; Ju hemskare de ser ut, ju värre de sjunger, ju sämre låtar som framförs, ju större chans att få uppträda på den "galan"...! (och desto mindre är risken att få arrangera nästa års ESC för dyra licenspengar...! :twisted: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Eftersom Joppes fru är schlagerfantast så bjöds det på underhållning i musikens tecken i familjen Joppes vardagsrum igår,,,Vilket skräp, även om Joppe kan uppskatta lättklädda damer,,,,, Joppe orkade inte se eländet.

Jag tyckte att herr Luuk gjorde ett bra jobb i den Svenska uttagningen, men igår var han på en så låg nivå så att jag ett tag undrade om han var nykter,,, uppenbarligen inte. Huruvida dessa "artister" var straighta eller inte var fullkomligt ointressant... bra var de inte !!!
"Joppe"

4
Finland -Usa matchen på torsdagskvällen var en riktig rysare vill jag lova.

Som tidigare nämnts....Tur att man har mer än SVT1 & 2

På lördag sätter jag nog på radion på lugna favoriter (104,8 åtminstone i Göteborgsregionen) efter matchen (Sverige - Canada), och njuter av att vara hemma med min familj.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe