Annons

16
Halloj!

Lyser gör det minsann, det ska gudarna veta (å det gör dom). Fjärrljus är det med de filter som sitter på nu. Man kan köpa andra filter med lätt blå ton t ex och då får man en bredare ljusbild "på köpet". I nuvaranda läge kastar dom ljuset riktigt långt. :idea:

Takbågarna är Hyundais egna Part no E8200-2B150

Skärmbreddare kallas dom men särskilt mkt bredare blir det inte direkt, men däremot ger dom en goare look, om man är åt det hållet. Dom bilder en linje som tillsammans med running boardsen ger ett "rejälare" intryck s a s.
Bild
Den här bilen är inte min egen men just nu är det den "bästa" bild jag har (jag lovar att plåta mer). "Skärmbreddarna" är inget annat än en bred plastlist som täcker skärmkanterna och en bit upp. Även om dom inte lever upp till namnets betydelse riktigt så fyller dom helt klart en funktion ur estetisk synvinkel.

Om ljusbågarna kan jag bara instämma. Många tycker att fronten är fin på denna nya modell och det håller jag verkligen med om. Men jag är själv av uppfattningen att ljusbågen sitter som en keps, inte minst tillsammans med goa lyktor 8)

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

19
Hej på Er,

Blev lite fundersam då jag så senaste bilden, Hmmf.
Har snön smält i Kalix, har fjärrljusbågen kympit, har 2 feta fjärrljus blivit tre mindre?????

Men efter att läst vidare lugnade jag ner mig.

Det här med takbågar blir jag inte klok på. Man har originalen men tar fram egna "påhängs original"

20
:D

Hade själv blivit chockad om bilen plötsligt sett ut som på bilden. Du kan vara lugn :D

Ja, det är märkligt att man satsat på andra lastbågar, förstår inte riktigt varför.

Mvh
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

21
Ja, det är märkligt att man satsat på andra lastbågar, förstår inte riktigt varför.

- ALLTING går och sälja med mördande reklam. kom å köp....

snacka om "Kaka på Kaka"... :roll: :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

22
MatsG skrev: ...att beställa side steps från denna firma De ovala 90 mm rören...
"Denna firma"...? Vilken? Dom sidorören ser verkligen fina ut, det måste jag säga var de snyggaste jag sett hittills...! :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

23
svartbjorn skrev: Ja, det är märkligt att man satsat på andra lastbågar, förstår inte riktigt varför.
Det kan inte vara så att det är en kampanj enbart för den svenska marknaden, och att man fått köpa in ett antal lastbärare billigt, som egentligen är anpassade för andra bilar utan originalbågar? :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

24
Jaa du, det är inte omöjligt! Jag undrar dessutom om inte lastrumsmattan som följde med i vinterpaketet tillhör en helt annan bil eftersom passformen är rent ut sagt urdålig! Jag ska ta upp saken med min säljare.... :twisted:

Tänkte inte på det förrän en kompis kom förbi och noterade just det.

Mvh
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

25
Sidorören tillverkas i Holland och Tyskland men tas in till Sverige av en bilfirma norr om Stockholm, fick reda på detta av det Hollänska företaget, och säljs vidare till ett företag i Göteborg.
Jag är just nu i kontakt med firman (Verkstaden) i Stockholm, hoppas på bättre pris än den i Göteborg.

Här är länkarna:
Holland:
http://www.bullbars.nl/
Stockholm:http://www.frontbage.se/
Göteborg:http://www.tillbilen.se/frontbagar.html

26
Fräsigt!

Min ljusbåge kommer från Kama produkter:

http://www.kamaprodukter.se/

Resten verkar vara originaltillbehör. När jag tittar i luntan jag fick med mig hem från säljaren så finns en katalog från Thule så det kan mycket väl vara så att lasträckena till takboxen är från Thule...!

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

27
Har idag ringt frontbilar i Göteborg som är återförsäljare för Hyundai.

Fick ett klart svar från en säljare som något förkortat svarade som följer:

Lastbågarna på Hyundaien är enbart att se som kosmetika. Sätt inte en takbox på dom.

Skall du ha takbox måste du köpa ex.vis lastbågar från Thule eller någon annan leverantör.

Jag kommer att köpa Thules vågar inte chansa på originalen när man skall köra genom Europa till snön??? i Italien (Livigno).
Man håller ju en ganska hög fart på Autobahn.

Är det någon som blåst genom Tyskland?? Vad kan man hålla för hastighet med nya Santa Fen?

28
Tjena Mats!

Där ser man. Som sagt ovan, det är nog Thulebågar jag fick i vinterpkt. Kanske bäst att lyda hans råd, jag menar, annars hade dom säkert använt originalbågarna.

Autobahn klämde jag i somras, dock i en V50 med takbox. Friska vindar gäller. En dag får sig santan samma resa så det får bli du som får tala om hur det går!

Hälsar
Svartbjorn 8)
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07