Annons

16
Ursäkta om jag driftar från ämnet, men på min stereo/navigator lyssnar jag på min SonyEricsson-telefon via Bluetooth och ngt strömmande audioprotokoll. Jag behöver inte ens koppla in telefonen i ngn USB-kontakt. Sen kan jag även byta låtar mha rattkontrollen! :D :smoking:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

17
ClasseClas skrev:Ursäkta om jag driftar från ämnet, men på min stereo/navigator lyssnar jag på min SonyEricsson-telefon via Bluetooth och ngt strömmande audioprotokoll. Jag behöver inte ens koppla in telefonen i ngn USB-kontakt. Sen kan jag även byta låtar mha rattkontrollen! :D :smoking:
Hei

mener du her at du tar samtalen fra telefonen via Bluetooth, eller mener du at du spiller av musikken fra telefonen via bluetooth????

Det er musikken jeg her er ute etter...... altså at telefonen funker som MP3-spiller.....

18
vegard skrev:
ClasseClas skrev:Ursäkta om jag driftar från ämnet, men på min stereo/navigator lyssnar jag på min SonyEricsson-telefon via Bluetooth och ngt strömmande audioprotokoll. Jag behöver inte ens koppla in telefonen i ngn USB-kontakt. Sen kan jag även byta låtar mha rattkontrollen! :D :smoking:
Hei

mener du her at du tar samtalen fra telefonen via Bluetooth, eller mener du at du spiller av musikken fra telefonen via bluetooth????

Det er musikken jeg her er ute etter...... altså at telefonen funker som MP3-spiller.....
Ja, både och. Jag har handsfree via Bluetooth och så kan jag också lyssna av mp3-låtar från telefonen via Bluetooth. Ringer det i telefonen när jag lyssnar på musik så tar handsfreefunktionen över.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

21
Skäreläjan skrev:
kurvan skrev:På min så har jag USB ingång på bilstereon.
Är det en "originalstereo" då? (Vill minnas att jag läst nånstans att det skulle finnas på några...?)
Lägg in en bild på den, är du snäll... ! :D
Bild

Har även en Bluetouch handsfree som man ringer via svanhals o bilens orginalhögtalare. Kan spela musik från mobilen,minneskort,usb-minne och iPod.
Väldigt enkel att montera då det finns färdigt kablage som man anväder.
Smidigt att via touchskärmen slå telenr o besvara samtal.

http://www.bluetouch.de/HTMLengl/ystart.html

Bild
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R M6 Comfort+ 2012
Hänger med ibland: Hobby 720 Ukfe -10

22
Skulle i detta sammanhanget bara vilja komma med en liten varning...! :!:
Kontrollera att ni kan ringa på telefonen om ni står utanför bilen, och Bluetoothen är igång! :finstilt:
Själv råkade jag ut för en grej med min Garmin GPS, då den var kopplad som handsfree till telefonen;
Jag skulle ut ur bilen för det hade hänt en olycka, och slet med mig telefonen för att ringa 112!
Telefonen funkade inte - d v s jag hörde inte att de svarade - för jag skulle tydligen ringa via GPS:en! :shock:
Det tog någon dyrbar minut innan jag fick slagit av GPS:en, och då visade det sig att man på 112 hört mig hela tiden, men jag inte hört dom!
Så gör en koll, och - OM det händer att du snabbt måste ringa t ex 112 - gör det via rätt apparat! :idea: :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

23
Det fungerar ,det är bara att välja i telefonen var man ska ha samtalet.
Handsfree eller telefon.

//kurvan
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R M6 Comfort+ 2012
Hänger med ibland: Hobby 720 Ukfe -10

24
ClasseClas skrev:
vegard skrev:
Hei

Ja, både och. Jag har handsfree via Bluetooth och så kan jag också lyssna av mp3-låtar från telefonen via Bluetooth. Ringer det i telefonen när jag lyssnar på musik så tar handsfreefunktionen över.
Så flott da..... den versjonen har ikke jeg sett før.... den var knall!!!

25
kurvan skrev:
Har även en Bluetouch handsfree som man ringer via svanhals o bilens orginalhögtalare. Kan spela musik från mobilen,minneskort,usb-minne och iPod.
Väldigt enkel att montera då det finns färdigt kablage som man anväder.
Smidigt att via touchskärmen slå telenr o besvara samtal.

http://www.bluetouch.de/HTMLengl/ystart.html
Hej kurvan! Var fick du tag i din svanhalsmick? Har en tråkig vanlig mick till min Pioneer som jag gärna vill byta.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

27
Hur ser anlutningskablaget ut till USB uttaget. Det går ju inte bara att sätta dit en minnessticka antar jag. Går det att ansluta tex en IPhone via den för att lyssna på musik?
Santa 2,7 exklusive 2008 med en Solifer artic 540 på kroken

28
mhskstra skrev:Hur ser anlutningskablaget ut till USB uttaget. Det går ju inte bara att sätta dit en minnessticka antar jag. Går det att ansluta tex en IPhone via den för att lyssna på musik?
På Ipod, må man i hvertfall lagre sangene som riktig filtype, for at spilleren skal finne og spille de
Senast redigerad av vegard den 15 maj 2011, 14:25, redigerad totalt 1 gång.

29
Jag har dessa ingångar på min -10 inköpt i Sverige. Ser inte exakt lika ut med placeringen men nästan.
Usb, aux och I-pod men till den måste man köpa någon specialkabel tror jag.
Dags att byta upp er grabbar? :D
Lena

30
Leha skrev:Jag har dessa ingångar på min -10 inköpt i Sverige. Ser inte exakt lika ut med placeringen men nästan.
Usb, aux och I-pod men till den måste man köpa någon specialkabel tror jag.
Dags att byta upp er grabbar? :D
Lena
må man det??? den spiller noen låter med usb'n til Ipod'en, kansje det er feilen da, ikke filformatet som jeg skrev.... men den spiller jo og lett fra mobilen, en sony-ericsson.