Annons

211
Hej,
Erica Nilsson här, jag köpte mig en Tucson i december, lite snabbare byte av bil än vad jag tänkt mig men när jag sprang på den så var det givet. Blev bara tvingad att i expressfart införskaffa E-kort när jag köpt den eftersom jag kör mina hästar ca 4-5 gånger i veckan, lyckades fixa det alldeles själv inom loppet av 3 veckor och då var det jul och nyår imellan teoriprov och själva uppkörningen :D .

Måste säga att jag är så himla nöjd med bilen, vilken underbar dragbil!!! Märks knappt att man har båda hästarna bakom, till skillnad mot V70'n jag hade innan....

Som sagt, en mycket nöjd Tucson ägare och ny medlem här!!
Annons

212
Hej cattiva och välkommen! :D :D Imponerande med E-behörigheten! Själv väntar jag på körkortstillstånd för E-behörighet och har säkert väntat 5-6 veckor bara på det...
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

213
Hej Cattiva och mycket välkommen till Forumet! :D :D
Ja, det var bra gjort med E-behörigheten!
Har förstått att det brukar ta betydligt längre tid än så, att fixa en bokstav...! :wink:
(Själv har jag inte behövt fundera på det - har ju hela registret sedan ungefär fyrtio år... :smoking: :smoking: )
Och visst är Tuccen en alldeles förträfflig bil! :D
Har sagt det förut - påfallande många har haft V70 innan de hittade sin H-SUV...? :wink:
Glöm inte nu att vi tycker mycket om bilder - gärna i din egen "tråd" under "Projekt- och Bilarkivet"! :wink:
Kika också under "Funderingar och Svammel" - där finns mycket kul som inte bara handlar om bilar...! 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

214
cattiva skrev:Hej,
Erica Nilsson här, jag köpte mig en Tucson i december, lite snabbare byte av bil än vad jag tänkt mig men när jag sprang på den så var det givet. Blev bara tvingad att i expressfart införskaffa E-kort när jag köpt den eftersom jag kör mina hästar ca 4-5 gånger i veckan, lyckades fixa det alldeles själv inom loppet av 3 veckor och då var det jul och nyår imellan teoriprov och själva uppkörningen :D .

Måste säga att jag är så himla nöjd med bilen, vilken underbar dragbil!!! Märks knappt att man har båda hästarna bakom, till skillnad mot V70'n jag hade innan....

Som sagt, en mycket nöjd Tucson ägare och ny medlem här!!
Grattis till Tuccen ! det blev "brådis" skrev du?Vad orsakade denna brådska?
Mycket förståndigt att skaffa rätt behörighet i kk. Och tur att du inte är skriven och hänvisad till myndigheter i 08-land. Det är inte överallt i
riktnummerområdet som man är raska och effektiva. :roll:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

215
Om du syftar på brådis och e-kortet så beror det på att min hästtransport är typad högre än vad man får dra med tuccen och valet av bil kunde ju absolut inte begränsas av vilken behörighet jag hade, det får man ju fixa :D . Tur det gick så snabbt!

Men om du syftar på bytet så var jag ganska less på volvon, urbra bil om man inte primärt använder biler för och dra omkring på hästar. Så när jag hittade denna, provkörde så kändes det helt klockrent.

OCH den känslan första gången jag hängde på transporten och körde hästarna bakom tuccen, jädrans så gött!!

216
:D Jamen då så! Vad bra att det var Tuccen som gjorde att det blev
snabbare bilbyte än vad som var tänkt och inte nån olycka.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

217
Hej
Jag heter Sven-Erik och är från Halmstad.
Har en i30 CW 2,0 CRDi -09. Har haft den i 1 år och den har nu rullat 2000 mil utan problem.
Detta är min första Hyundai och det kommer inte bli den sista. Helnöjd! :D
Det är ingen SUV, men jag hoppas man får vara med här ändå...
Senast redigerad av SRT Metro den 02 maj 2010, 20:42, redigerad totalt 1 gång.
Helnöjd ägare till en:
Hyundai i30 CW 2,0 CRDi 2009, Comfort Plus, Steel Grey.
-----------------------------------------
Ett bra forum för Hyundai i30 ägare:
http://www.i30ownersclub.com

218
Hej och välkommen hit till hyundaiforumet sven-Erik!
Klart att du ska skriva och tycks till här på forumet, kanske starta en projekttråd med lite bilder på din I30.
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

219
Hej och mycket välkommen till Forumet, SRT Metro! :D :D
Självklart får du vara med - och precis som Martin säger - vi gillar bilder...! :wink: :wink:
Här ett par trådar som kanske kan vara till nytta:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=755
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1997
- om du inte kan sedan tidigare, alltså...? 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

220
Hejåvälkommen SRT Metro! :D :D

Visst är alla Hyundaiare välkomna, inte bara SUVarna. Vad har du för färg på bilen? Vad körde du för bil tidigare?
Toyota Auris 1.8 HSD -13

221
Hej igen!

Tack för det varma välkomnandet!
Färgen på min i30 är Steel Grey...
Bilder kommer...
Jag hade en gammal BMW 320 Coupe -93 innan jag köpte denna...
Helnöjd ägare till en:
Hyundai i30 CW 2,0 CRDi 2009, Comfort Plus, Steel Grey.
Ett bra forum för Hyundai i30 ägare:
http://www.i30ownersclub.com

222
Hej!

Jag heter Susanne Holmene och har för några månader sedan köpt mig en Santa Fe -03. Suveränt nöjd med bilen (trots att den tyvärr just har bärgats till verkstad pga något motorfel.)

Hade tidigare en Hyundai Getz med 106 pigga hk. Riktigt rolig och snabb att köra den med. Men med jobb som hundrastare var den lite för liten att köra hundar i :)

Santan är härligt svart och har gått ca 15.700 mil. Underbar att köra! (Maken är såå avundsjuk. Han kör en SAAB 9-3 -03 av gamla modellen. Men det är hands off - Santan är MIN!).

223
Hejåvälkommen Santa Sue!

Härligt med en 08 till. Vad har du för motor på bilen, bensin, V6 eller 4-cyl, eller diesel?
Toyota Auris 1.8 HSD -13

225
Hej!

Det är en bensinare, 4-cyl, 2,4 GLS EX el NAV tror jag är rätta beteckn. på den.

Ja den är döläcker. Kändes trist när jag fick motorproblem. Den tappade stinget totalt, ingen kraft alls vid gaspådrag och varningslampan tändes. Fick hyra en liten Toyota iQ istället (modell Smart). Dvs ett framsäte och motor på hjul. Vilken omställning/chock.

Ja visst får gubben låna ibland också. Jag kör den ju hela veckorna så när vi ska någonstans ihop rattar han den. Så det blir nog en till Santa Fe i framtiden misstänker jag. Har blivit att SAABen får stå mer och mer nu istället.