Annons

31
Hej antonio och välkommen! :D :D

Hoppas att du får din bil enligt löfte. För egen del har jag väntat på en Klippo gräsklippare hela sommaren där leveranstidpunkten har skjutits på hela tiden. Ytterst tröttsamt! :evil:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

32
ClasseClas skrev:Hej antonio och välkommen! :D :D

Hoppas att du får din bil enligt löfte. För egen del har jag väntat på en Klippo gräsklippare hela sommaren där leveranstidpunkten har skjutits på hela tiden. Ytterst tröttsamt! :evil:
Man får tacka. Läste innan om dem £500 som vissa fick i England.
Undrar hur det ligger hos oss i Sverige som väntat sedan 11 April.
Nån som vet?
Hyundai Atos 1.1 99 | ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD ComfortPlus

33
Hej Antinio och mycket välkommen till Forumet! :D :D
För egen del har jag väntat på en Klippo gräsklippare hela sommaren där leveranstidpunkten har skjutits på hela tiden. Ytterst tröttsamt! :evil:
Då bör det väl nästan vara läge för en lie innan det går att klippa med en vanlig gräsklippare, då...? :shock: ( :badgrin: :lol: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

34
Skäreläjan skrev:Hej Antinio och mycket välkommen till Forumet! :D :D
För egen del har jag väntat på en Klippo gräsklippare hela sommaren där leveranstidpunkten har skjutits på hela tiden. Ytterst tröttsamt! :evil:
Då bör det väl nästan vara läge för en lie innan det går att klippa med en vanlig gräsklippare, då...? :shock: ( :badgrin: :lol: )
Nu vart det grovt off topic, men visst lie har jag, den är lite kort för mig så jag kör med röjsåg med trimmerhuvud emellanåt istället.

Tebaks till ämnet nu! :wink: :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

35
Jag har precis som Stina plitat ihop ett email till Hyundai sverige, har ej sett om hon fått svar på sina brev. Där jag vill ha svar om de långa leveranstiderna, samt varför de inte kan ge exaktare besked ang leverans datum.
Skrev även en fråga ang ersättning liknande den i UK borde ju inte skilja mellan länder tycker jag.
Vore ju roligt om de svarar på mailet och inte bara ignorerar mig som kund.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

36
Fenix skrev:Jag har precis som Stina plitat ihop ett email till Hyundai sverige, har ej sett om hon fått svar på sina brev. Där jag vill ha svar om de långa leveranstiderna, samt varför de inte kan ge exaktare besked ang leverans datum.
Skrev även en fråga ang ersättning liknande den i UK borde ju inte skilja mellan länder tycker jag.
Vore ju roligt om de svarar på mailet och inte bara ignorerar mig som kund.
Lycka till Fenix jag håller tummarna.
Borde få min levererad denna eller nästa vecka så
ska jag samtidigt höra med min säljare angående kompensationen.
Får du svar får du mer än gärna posta här :)

37
Hej
Jo, jag fick svar på första brevet av en herr Nikolaj Rohde
I sitt svar till mig svarade han ungefär blaj blaj:
"Jag förstår givetvis din frustration angående oklartheten om när din nya
bil kommer att levereras.
Vi försöker hela tiden informera våra återförsäljare om
leveranssituationen utifrån de besked vi får från fabriken. Att det inte
finns ett klart besked för din bil beror alltså på att vi tyvärr inte har tillgång till informationen än.¨"

I mitt svar till honom tipsade jag om att det kanske vore begåvat av honom att helt enkelt ringa fabriken och fråga vart bilarna befinner sig

Sedan dess har jag inte hört ett dugg av denna Nikolaj. Han ignorerar mig fullständigt. Detta har gjort att jag författat brev både till huvudkontor i Europa och Korea. Därifrån intet ord ännu.
Ix35 2.0 M6 4WD Exclusive, vit
Tuscon GLI 2007, grå

38
Var man lite frustrerad innan svaret så blev man ju ännu mer efter detta "korkade" svar som han skrev. Tack för ditt svar Stina.

Och självklart Antonio postar jag här om jag får ett svar ifrån Hyundai men man skall väl inte hoppas för mycket på det :wink:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

39
I ren frustration har jag surfat runt för att hitta ngt om leveranstider för ix35 och till min glädje hittade jag hit.

Blir nästan mörkrädd när man läser om alla som har problem med att få info om leveranstider osv. :evil:

Ni som fått era bilar hur länge har ni väntat????

Själv beställde jag min i maj, med trolig leverans i juni,,,, eller hur,,, Nu är det august och de kan ännu inte se något datum för leverans. Har även pratat med Hyundai Sverige men liksom de svar övriga här verkat få så är det bara massa svammel. Det enda vettiga man kunde utläsa var att om man beställer en bil idag (läs 2 veckor sedan) så är det leverans första kvartalet nästa år.

Pratar man med handlaren så har de rapporter på leveranser i sep/okt men eftersom min inte verkar vara med där så förutsätter jag leverans tidigast nov.?!?

Mest förb, blir man på att man aldrig får ngt vettigt svar. Nästan så att man funderar på att köpa en Ford Kuga som finns färdig för leverans, disel 4wd helskinn osv för 229 000:- (Fast då e de ju en Ford).

ngn somhar en mailadress till Hyundai så att man kan försöka att klämma ut ngt vettigt svar??

40
Hej Tech
Jag beställde min bil i mars och har ju egentligen inte fått den än...........
Jag tog en annan bil - vilket kostade mig 60 000 ytterlligare - dock är jag ju mkt nöjd med den underbara bilen
Talade med återförsäljaren så sent som igår och min ursprungliga bil har inte kommit ännu

Som Du ser ovan är svaren från Hyundai blaj blaj
men försök Du gärna också
Han heter Nikolaj.Rohde@hyundai.se och är marknadschef
Lycka till!
Ix35 2.0 M6 4WD Exclusive, vit
Tuscon GLI 2007, grå

41
Hej Tech och välkommen till forumet :D .
Det verkar vara en salig röra ang beställningar av ix35:an otroligt oproffsigt av Hyundai att inte kunna ge ett korrekt lev datum, ja menar lite kan de väl anstränga sig för att ta reda på lev fakta ifrån sin egen fabrik.
Beställde min bil 1:a April och har fått mitt lev datum framflyttat två ggr börjar att tröttna ur rejält nu, kanske gör jag som du funderar på att se mig om efter ett annat bil märke och riva mitt nuvarande kontrakt. Alt att uppgradera (som Stina lyckades göra tack vare en just försäljare) ifrån min sport 184hk med manuell vxl låda till en exklusive verkar vara lättare att få tag i en sådan. För det är ju ix35:an jag helst vill ha.

Läser man annonser på blocket o dyl så är 184hk exklusive den dominerande modellen har hitintills bara sett ett par st bilar liknande min dvs sport 184hk med manuell vxl låda.

Ang mail så skickade jag via denna sida (länken nedan)
http://worldwide.hyundai.com/contact-us.aspx
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

42
Tjena Fenix.

Tänkte precis som dig att de bilar man ser på Blocket är exklusive modellerna.
Är det så att man tillverkar fler av dem eller är det så att de flesta köper sport och comfort så exklusiv blir över?

Skulle kunna tänka mig en exklusive men drar mig för glastaket då det lätt blir stenskott och då är det vagnskadeförsäkring/garanti som gäller sjr 7000? Man kan ha roligare för de pengarna.

43
Köpte min IX35 på Svema Bil i Karlstad veckan före midsommar, väntetid från beställning till leverans var mindre än en vecka. Ni som har funderingar på att beställa ny bil och får till svar av er handlare att det inte finns bilar, kolla med Svema. Jag var dit för ca. 3-4 dagar sedan och då fanns det flera IX35-or
på plats, både 2w bensin, 2w diesel, 4w modeller.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

En leverans

44
Ville bara meddela att det igår kom en leverans med ix35
till Holmgrens Bil i Jönköping.
Pratade precis med min säljare och en av dem är min!!
Äntligen kom den och glad blev man.
MEN!
Det skulle visst ta den en hel vecka att fixa till den.
Så jag får den 26/8 enligt honom.
När det har gått så här långt vill man ju inte vänta 1 timme mer
men han tyckte att en vecka inte var så farligt :/