Annons

31
Tor skrev:Nej självklart stämmer det inte, det var jo bilens färddator som visade detta :twisted: och den är inte mycket att lita på, men faktum är att den har jo varit lika opålitlig hela tiden så varför visar den så mycket mindre nu efter borttagning av frontbåge och stora extraljus.. :roll:
Provkörde en crdi lite längre sträcka i hälgen och vart inte impad :( hur kan en nykonstruerad diesel va så kass? snacka om ketchup effekt ala saab 99 turbo 78a...totalt stendöd under 1800-2000 varv sen en jätteknuff upp till 3500 sen stendöd igen :shock: och derimellan skal man också växla (och tappa laddtrycket igen).Farsan som hade lånat bilen (tänkt köpa) ångrade sig snabbt,han tyckte att hans gamla passat var mycket mera körbar/stärkare(01 passat tdi 1,9-130) förstår nu varför den mycket klenare 2,0 besinaren är snabbare och piggare att köra. :?
Det underlättar om man har lärt sig att växla...........

fungerar fin fint, med 6 växlar.
Annons

32
Tor skrev:Färddatorn i crdin funkade inte heller , men på 56 mil gick det i 53 liter diesel, är inte det lite väl mycket? han tankade i sundsvall och körde hit (25 mil) resten blandat körning(obs provkörning :wink: )
Låter mysko om han inte körde som en galning eller helt missade 6:ans växel.

Kolla i vad drar CRDI tråden för mer info.

35
Hej igen. Nu har det löst sig med bränsleförbrukningen. Vi bytte helt enkelt bort vår 2.0 bensinare till en diesel. Nu har vi en bil som ligger under 0,8 på blandad körning med vinterdäck. Och samtidigt en bil med vrid och ork. Tystare går den också på landsvägskörningen. En för oss helt perfekt bil. Jag vill verkligen rekomendera flera att göra samma sak.
Mvh Jan-Owe Johansson (Jovix)

36
jovix skrev:Hej igen. Nu har det löst sig med bränsleförbrukningen. Vi bytte helt enkelt bort vår 2.0 bensinare till en diesel. Nu har vi en bil som ligger under 0,8 på blandad körning med vinterdäck. Och samtidigt en bil med vrid och ork. Tystare går den också på landsvägskörningen. En för oss helt perfekt bil. Jag vill verkligen rekomendera flera att göra samma sak.
Mvh Jan-Owe Johansson (Jovix)
Det gjorde jag också i Augusti, håller med till fullo.