Annons

31
Cooper, vi vet ännu inte hur det blir. Det här med tennistävlingar är något nytt. Nikela är anmäld till tävlingen och sedan är det väl lottningen som avgör när hon spelar. (Förmodar att lottningen sker på lördag morgon) Det finns så många spelare i hennes grupp som spelat två år längre, så vi räknar inte med att hela helgen ska gå åt.

(Hon har tränat tennis i 1,5 år och fortfarande inte kammat in de stora prispengarna :shock: )

Vi har som ett stort mål att ialla fall komma så fort som möjligt även om det bara skulle bli för kvällen, för vi tycker att det skulle vara så roligt att träffa er alla. Hur som helst så tar det väl bara en timme att åka till er.

:wink:
Anne
Annons

32
Hemma igen!

Förlorade mig i nya material, färger och design under den aktuella timmen - ledsen att jag inte kunde vara med.

Hur ligger vi till?
Vad behöver göras?

Jag kan vara på plats i gryningen för etablering om så önskas -
vem gör vad?

Verkar faktiskt som min bättre hälft - den balanserade delen av familjen har chans att medverka - vi får se vad som händer.

Anders
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

33
Sammanfattningen är att allt är under kontroll. Cooper har rekat offroadbanan. Med senaste tidens väder så är/blir det körbart även för oss så den biten är lugn.

Bygdegård är bokad. Grill fixad. Kök finns på gården + toalett, dock ej dusch. Skyltning/banderoller fixat.
Parkeringsutrymme reserverat.
Husvagnar parkerar hos Roger på hans plan.
Motellet förvarnat.
Sponsring fixad. Proimp+lokal Hyundai ÅF + ev. motellet.
Medhjälpare från lokala offroadklubben "kontrakterade".
Högtryck för att spola av hjulhus o underrede kommer att finnas på plats.

Förslaget är gemensam lunch på lö på motellet. Knytis med egen grillmat på lö kväll på bydgegården. Egen frukost på söndag.

Cooper har järnkoll på läget. No worries!

Överenskommen träffavgift 200kr per fordon. Detta täcker bygdegårdshyra + grillkol + ev. arvode till Roger. Jag går ut med ett nytt massmail på söndag.

Skulle det bli riktigt busväder typ 20cm snö nästa vecka får vi ta ett krismöte och reda ut läget.

Ngt mer Cooper som jag missade?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

34
ClasseClas skrev: Cooper har järnkoll på läget. No worries!
Alldeles uppenbart...
ClasseClas skrev:Jag går ut med ett nytt massmail på söndag.

Bra! Behöver upp något i träfftråden också!
Fixar Clas detta med massmailet som mall eller skall jag engagera mig?

Försökte höja temperaturen lite i tråden igår - jag tar med mig prisprylarna och lite broschyrer för den som är intresserad.

Funderade på om Sollentuna är intresserade av att ställa ut en ny CM under helgen?

Självklart inte för terrängkörning, utan mer för att klättra runt i och provköra på gatan.
Vi kommer ju från olika håll i landet så en åf har ju begränsad nytta av att släppa ifrån sig sin bil...

Anders
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
bytt mot

35
Rosor till Cooper!!

En tanke är att omgående få ut vad det kostar att bo på motellet. Många kan nog tro att det är dyrare än vad det är, kanske kan det locka till fler anmälningar.

Regnar det överallt idag?

Anne

36
Roger försöker skrämma fram en CM från lokal ÅF. Vi får se hur det går. Den ska inte stå på ngn piedestal utan i sånt fall är det evidence som gäller! Dvs ut på offroaden så vi kan benchmarka mot våra SM!

Roger, kan du kolla upp vad motellet kostar så tar jag med det i massmailet. Vad gäller massmailet i övrigt så blir det i stort en upprepning av gamla mailet men med mer detaljer om träffen så att det blir lättare att bestämma sig för tveksamma. Vi sockrar med att det går bra att komma bara över dagen för de som vill så.

Sedan håller vi ångan uppe i träfftråden som brukligt.

PS. Här i 08 snöar det!
Toyota Auris 1.8 HSD -13

Hotell rum!

37
Att vi i lilla Falköpning var så attraktiva visste inte jag ! 8)
Har nu ringt runt till ALLA 5 hotellena i falköping och hör och häpna alla är fullbokade nästa helg ! ( :evil: :evil: Fa.................. för Tranor).

Ev kan jag låna "sängar" till byggdegården.

Bord är bokat till lör lunch Vuxen 65pp och barnrätt 35pp till spec. pris Inkl. Dricka, bröd och sallad. :D
+ deras ord. Meny.

Grillen är framkörd :lol: (Till lörd.kväll)

Roger
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

38
Kör egen tran-dans i bygdegården :wink:

"skämt å sido" Vad blir närmast för de som inte vill sova i bygdegården, finns det något alternativ?? Någon camping med stugor som ändå snart ska öppna? Vandrarhem? Men de kanske är fullbelagda med fågel- och fotofantaster de också....

Anne

39
Det är lugnt;

det räcker med att läcka till media att man hittat något som ser ut som en trana, som kanske är lite krasslig och att man skall ta prover - sedan lär det vara soprent på alla hotell...

De senaste åren har vi haft tran-djävlar som övernattar i vår skogshage både på väg upp och ner.
Dom för ett infernaliskt liv emellanåt och skrämmer skiten ur hästarna när dom startar på morgonen - ivrigt skränande för att få med sig hela flocken.

Liite pampigt är det...

Anders
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
bytt mot

Bekväm !

40
Hej Anne
Är det du som är bekväm ?
eller tänker du på någon annan ? :lol:
;) Cooper

Vandrarhem !

42
Jag har nu ringt till vandrarhemmen,stugbyar,campingar, mm. någon enstaka sängplats på fredagen finns just nu, dock inte till lördagsnatten ! Allt är fullbokat eller tillochmed överbokat.

Funderar på att hyra ut "min" säng. :idea: :P
;) Cooper

43
Hej. Nu var ju vår domän (och även andras) nere i stort hela söndagen så jag fick inte iväg ngt mass-email. Jag pillar på det idag, i kväll närmast.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

45
Meddelar bara att Nikela spelar sin match på lördag kl 13.30. (Går hon vidare spelar hon på söndag 11.00.) Där försvann dagen..... men trandansen hinner man kanske till....

Anne