Annons

316
Tack så mycket grabbar, måste erkänna att det var lite svårt att sova inatt, det kändes inte tryggt att veta att hon stod därute i mörkret alldeles själv och -16 grader, jag var på väg ut flera gånger då jag tyckte mig höra däckskrik från henne. :roll:

Frågan har ju kommit upp ibland av mig angående kompensation för lidande pga. dåliga leveransbesked och lång väntetid. Jag fick väl inte direkt något extra för det. Nu har jag i alla fall bilen och totalpriset blev faktiskt lite bättre än på papper, -5000 faktiskt och första 3000 mila/ 1års servicen blir gratis. Men då valde jag att själv köpa egna 16” fälgar med sommardäck. På bilen sitter nu dubbade vinterdäck på 16” fälg och det är inte Hyundai standard fälg. Jag känner mig till slut nöjd med affären. :P
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011
Annons

317
Det lider ju mot kväll snart, blir det sömnproblem inatt så går det faktiskt att sova i bilen, en bil som känner sig ensam i kalla vinternatten mår bra av lite sällskap. :) :)

Inte skall man väl behöva köpa egna sommarhjul, bilen skall väl levereras med 17" hjul

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

318
Lenn98 skrev:Inte skall man väl behöva köpa egna sommarhjul, bilen skall väl levereras med 17" hjul

// Lennart
Jag ville inte ha 17" fick därför själv välja en 16" fälg med dubbdäck, de där orginalfälgarna ville jag inte ha, utan köpte egna 16" med sommardäck. 295 600:- -75 000 (inbyte) fick jag pröjsa och då var även fast dragkrok, motorvärmare+kupéuttag med kupévärmare och takbågar monterade.
Jag är helt nöjd med affären och är bara glad att jag ätligen fått bilen, med andra kanske hade lyckats göra bättre affär. :roll:

319
Tycker det låter som en helt OK affär...! :D
Nu vill vi se lite bilder på henne också - antar att hon ser ännu tuffare ut med 16-tummare och högre däckprofil då? 8)
(Du kan inte ta in henne i vardagsrummet nattetid - det finns ju sådana där öppningsbara väggar...?
http://byggkatalogen.byggtjanst.se/sesa ... 0/i210152/ )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

320
Det absolut viktigaste är att DU är nöjd med affären - Sten_Hard!

Det gäller både ekonomiskt, men framförallt att du trivs. Om bilen sedan håller i många år och inte drabbas av en massa fel så är det verkligen en bra affär!
Då har det mindre betydelse om man gett 5-10 tusen mer eller mindre (givetvis bättre med mindre).
Det är ju egentligen det som är det viktiga - ett bekymmersfritt ägande.

Sen finns det ju folk (mig inräknat) som gärna lägger ner måååånga tusenlappar på extrautrustning som är mer eller mindre användbart och man inte får en krona för när man ev. byter bil så småningom.
Lägg sådana pengar på en underredsbehandling istället om du är SÄKER på att behålla bilen länge(7-8 år eller mer).

Än en gång lycka till!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

321
Hade tänkt ta några riktigt fräcka bilder på nybilen, tyvärr blev det de inte så bra.
Tar nya till helgen tänkte jag men nu är bilen skitig och full med is och snö.
Så de riktigt snygga bilderna får jag ta efter hon är tvättad

Bilen går som en dröm, och andra tankningen är gjordes igår, snittförbrukning låg strax under litern vilket stämmer bra med färddatorn. Har mest kört väldigt korta sträckor så det är inte konstigt. Jag är mycket nöjd, ni får hålla till godo med en halvtaskig bild tills jag tvättat henne.
Bild
[/list]

322
Fy f-n vad vacker hon är. 8) 8) Hoppas att äktenskapet håller i många år.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

323
Verkligen tjusig!
Lycka till!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!

324
OJ vad snyggt...! :shock: :wow:
( Bara liite avis... :mrgreen: :mrgreen: :smoking: )
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

325
Bad news again!

ÅF hade ringt mej och pratat in på svararen. När jag ändå var ute och gjorde några ärenden, så svängde jag in för att höra vad han ville.
Hoppet började tändas - var kärran äntligen på väg? Hade han kanske kommit över någon annullerad order eller möjligen hittat någon bil som kanske avvek i färg eller något annat??

Men ack nej! ÅF hade, enligt egen utsaga, haft ett lååångt och animerat samtal med generalagenten! Egentligen inget nytt mer än att problemen ligger hos Hyundai centralt. Man har ju inte räknat med att det skulle bli en sådan anstormning efter bilar och deras logistiksystem har brakat ihop. Tydligen har man inte koll på var och när de olika bilarna är beställda, så leveranserna sker inte i turordning utan lite "hipp som happ" till de olika generalagenterna världen över (Sverige är ju en mkt liten marknad).
Efter vilda protester har de insett att deras datorsystem inte klarade av att hantera ordermängden. Därför håller man centralt på att lägga in alla ordrar igen i ett nytt system.
Detta skall vara klart de närmaste veckorna (fan tro't). Sedan skall det bättre gå att förutse leveranstiderna till gagn för alla inblandade!?!?

Kända fakta kvarstår dock: Det är bilar med diesel och automatlåda som är besvärligast att få fram!

Som lök på laxen flyttades givetvis beräknad leverans fram till april månad! Luttrad blev jag inte förvånad - dock besviken. Underförstått lär det ligga en del kompensation på lur bakom knuten, men inget uttalat ännu.

Har inte pratat om vad som ev. skall hända sista maj då inbytesbilen skall vara besiktigad (annars körförbud) och skattelappen kommer.

Den som sade här eller i annan tråd att det inte var lönt för mej att beställa vinterdäck med bilen hade uppenbarligen helt rätt!!

Hade det inte varit för sent att gå i ide hade jag gjort det nu! Nej förresten tog årets första tur med MC:n igår när stormen lagt sig. Ett vårtecken så gott som något!

@nders

326
Du borde ha bragdmedaljen för ditt tålamod, Anders...! :idea: :biggrin: :finstilt: :smoking:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

327
ja herregud jag vet hur det känns, men du kan ju tydligen åka hoj så då får du väl gasa bort ditt vrede. Själv sålde jag hojen i våras eftersom jag tyckte att jag åkte för sällan. Men jag blev genast på bra humör de gånger jag tog en tur.Men du..Rätt som det är kommer bilen utan förvaring då blir det roligt kan jag lova :D

328
andteg skrev:Bad news again!

ÅF hade ringt mej och pratat in på svararen. När jag ändå var ute och gjorde några ärenden, så svängde jag in för att höra vad han ville.
Hoppet började tändas - var kärran äntligen på väg? Hade han kanske kommit över någon annullerad order eller möjligen hittat någon bil som kanske avvek i färg eller något annat??

Men ack nej! ÅF hade, enligt egen utsaga, haft ett lååångt och animerat samtal med generalagenten! Egentligen inget nytt mer än att problemen ligger hos Hyundai centralt. Man har ju inte räknat med att det skulle bli en sådan anstormning efter bilar och deras logistiksystem har brakat ihop. Tydligen har man inte koll på var och när de olika bilarna är beställda, så leveranserna sker inte i turordning utan lite "hipp som happ" till de olika generalagenterna världen över (Sverige är ju en mkt liten marknad).
Efter vilda protester har de insett att deras datorsystem inte klarade av att hantera ordermängden. Därför håller man centralt på att lägga in alla ordrar igen i ett nytt system.
Detta skall vara klart de närmaste veckorna (fan tro't). Sedan skall det bättre gå att förutse leveranstiderna till gagn för alla inblandade!?!?

Kända fakta kvarstår dock: Det är bilar med diesel och automatlåda som är besvärligast att få fram!

Som lök på laxen flyttades givetvis beräknad leverans fram till april månad! Luttrad blev jag inte förvånad - dock besviken. Underförstått lär det ligga en del kompensation på lur bakom knuten, men inget uttalat ännu.

Har inte pratat om vad som ev. skall hända sista maj då inbytesbilen skall vara besiktigad (annars körförbud) och skattelappen kommer.

Den som sade här eller i annan tråd att det inte var lönt för mej att beställa vinterdäck med bilen hade uppenbarligen helt rätt!!

Hade det inte varit för sent att gå i ide hade jag gjort det nu! Nej förresten tog årets första tur med MC:n igår när stormen lagt sig. Ett vårtecken så gott som något!

@nders
Hej,
Du får köpa en på blocket, där finns bilar. Det förvånar mig lite för ser man på det antalet bilar motsvarar det ett värde för Hyundai på 20-30 miljoner och vad jag kan förstå så äger Hyundai bilarna till den sista dagen då den går över till ÅF och sedan privatpersonen.

De borde se till att de kom ut.

Hälsningar
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red

329
andteg skrev:Bad news again!

@nders
Tråkigt, tråkigt. Vad är det man säger? Trägen vinner. Kan det stämma? Håller tummarna för dig! :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

330
Tydligen inte bara vi som har problem med leverans av bilar. Hittade på FaceBook följande länk och kunde inte låta bli att skriva ett inlägg (ni får ursäkta min urusla engelska, men jag tror nog att man förstår vad jag menar?):
http://www.facebook.com/topic.php?topic ... #topic_top

Som sagt - även i Malaysia!

@nders