Några första intryck av ix35 från helgens 70 mil är följande:
Fast/stabilt chassi utan att anses vara stötigt. Det hela känns väl hopskruvat. Förvånandsvärt väl fungerande krängningshämmare. Svängradie bättre än min gamla Volvo som skall anses vara ledande i egenskapen! En rackarns massa blå lampor "överallt" vid förarplatsen om belysningen aktiveras kvällstid (obs, inte autoläget för belysning, utan man måste aktivera/slå på belysningen). Dimmer för instrumentbelysningen fungerar bara med aktiverad belysning, dvs ej i autoläget. Förarplatsens sittergonomi har jag inte funnit mig hemma i helt än. Jag saknar möjligheten till min slappa körställning med vänster armbåge vid fönsterkant. Nu är fönsterkanten lite högre upp vilket gör den slöa stilen mer svårplacerad. Måste lösas
Mycket trevlig och dragvillig motor (136 hk diesel). Underbar koppling. Ljudet från radion är sådär. Ingen placeringsmöjlighet av 5 liter reservdunk! Enda lösningen verkar vara en rund reservdunk för placering i reservhjulet, men de dunkarna finns inte att uppbringa längre verkar det som. Golvmattor som bifogas är någon universell modell som passar illa. Tygmattor modell skräddarsydda är beställda, liksom iPhone-sladd (special), nötningsplastskydd vid bagagelucka och dörrskydd (nedre, lika som för de dyrare ix35-modellerna). Helljuset är symboliskt varvid extraljusramp modell 6 minilampor under nummerplåt övervägs att införskaffas. Första rundan förbrukade 0,66 l/mil med lite inspirerad körning på bl.a. motorväg med moms i hastigheten... Under 0,6 l/mil ska jag så jag kan avverka 90 mil på en tank med 53 liter diesel. Toppen! Backkamera saknas då den är behövlig.!
Överlag är bilen en mycket positiv upplevelse och ett köp som absolut kan rekommenderas.