Annons
2
Hej Yoz, jag ändrade din post så bilden kom upp på direkten. Jag har förstått att du har en firma som pysslar med dessa grejor. Jag gissar att det finns ett intresse runt detta område bland forummedlemmarna så jag hoppas att du delar med dig av ditt kunnande och dina erfarenheter. Blir det för mkt reklam över det hela så får du räkna med att jag hojtar till. 
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Info
4Först måste man läsa av bilens ECU , sedan ändra fin justera vissa parrametrar i bilens styr system.
Var för jag inte skriver att du får ex hk och så mycket i vrid , som dom flästa andra gör är att så länge man inte kan lämna ut ett effekt prov(Broms Data).
Så är det bara en beräknad effekt som dom uppger.
Vi ska senare tästa några trim boxar, ecu omprogramering och orginal för att se vad det blir för skillnad irl. när jag har dessa täster så kommer jag lägga ut det hära så ni kan läsa om det.
Mvh
Var för jag inte skriver att du får ex hk och så mycket i vrid , som dom flästa andra gör är att så länge man inte kan lämna ut ett effekt prov(Broms Data).
Så är det bara en beräknad effekt som dom uppger.
Vi ska senare tästa några trim boxar, ecu omprogramering och orginal för att se vad det blir för skillnad irl. när jag har dessa täster så kommer jag lägga ut det hära så ni kan läsa om det.
Mvh
5
Sånt här låter alltid intressant, tycker jag, inte minst om det kan påverka bränsleförbrukningen!
Sen funderar jag bara på ett par saker:
Handlar det om bensin- eller dieselmaskiner, eller bådadera?
Vad säger hundaigarantierna om detta?
Är det dyrt, det här? (Min sedelpress har pajat...
)
Är det nåt man kan göra själv med nån apparat, eller...?
Hmmm?
Sen funderar jag bara på ett par saker:
Handlar det om bensin- eller dieselmaskiner, eller bådadera?
Vad säger hundaigarantierna om detta?
Är det dyrt, det här? (Min sedelpress har pajat...
Är det nåt man kan göra själv med nån apparat, eller...?
Hmmm?
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
6
Det gäller både benisn och disel men bästa resultat får man på disel turbon.
det går alltid att gå runt det med garantier, lika väl som du har installerat en trim box och händer det något så monternar man ur den och bilen är orginal, lika så programerar man till baka bilen till org och inget syns.
Lika när man programerar om bilens styr box använderman bilens orginal fil som görs om och justeras så att se om den är om programerad så måste du ha bilens org fil och ett program som kan gämföra den moddade filen med org filen.
det går alltid att gå runt det med garantier, lika väl som du har installerat en trim box och händer det något så monternar man ur den och bilen är orginal, lika så programerar man till baka bilen till org och inget syns.
Lika när man programerar om bilens styr box använderman bilens orginal fil som görs om och justeras så att se om den är om programerad så måste du ha bilens org fil och ett program som kan gämföra den moddade filen med org filen.
7
Aha... Kan man komma åt de filerna med rätt "kontakt" och en dator, då?Yoz skrev: Lika när man programerar om bilens styr box använderman bilens orginal fil som görs om och justeras så att se om den är om programerad så måste du ha bilens org fil och ett program som kan gämföra den moddade filen med org filen.
Programvaran då? Är inte den skyddad på nåt sätt?
Fast det är väl där specialkunskaperna gör sitt inträde, såklart...! 8) 8)
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
10
Bra! Kan det vara så att bruksanvisningen funkar i verkligheten oxå?
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=755
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=755
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
15
Japp. Med all form av moddefiering så upphör garantierna , men skulle det hända något med ex värmesitsen så lär du få ut det .
Det är samma om du använder en trimbox om den sitter kvar eller om dom får veta att du använt en sådan.
Men nu är det så att Hyundai`s nya GDS och gammla Highe scan can inte kan läsa ur denna informationen ur bilens styr system och öppna och se dessa filer i bilens styr system om den programeras,
Det är samma om du använder en trimbox om den sitter kvar eller om dom får veta att du använt en sådan.
Men nu är det så att Hyundai`s nya GDS och gammla Highe scan can inte kan läsa ur denna informationen ur bilens styr system och öppna och se dessa filer i bilens styr system om den programeras,