Annons

AC

1
Jag var i stockholm för 14 dagar sen och när vi körde upp så slutade min ac att fungera :(
Märkte att när vi stannade och pausa så ran det mycket kondensvatten under bilen .... hmm igenfruset batteri tänkte jag .... måste vara gasbrist.
sen när vi körde igen så kom kylan igen ett tag .... stängde den och startade den igen efter en stund och kylan kom igen.
Så när jag kom hem bokade jag en service på bilen som det ändå var dax för innan min 3 års garanti går ut.
Så i dag när jag hämtade den så hade dom hitta ett fel på den .... Givaren i förångaren var sönder.
YES tänkte jag ....jag har ju garanti i en månad till :)
Ingen rolig givare att byta ... dom får riva instrumenteringen
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän
Annons

Re: AC

2
hbg skrev:Jag var i stockholm för 14 dagar sen och när vi körde upp så slutade min ac att fungera :(
Märkte att när vi stannade och pausa så ran det mycket kondensvatten under bilen .... hmm igenfruset batteri tänkte jag .... måste vara gasbrist.
sen när vi körde igen så kom kylan igen ett tag .... stängde den och startade den igen efter en stund och kylan kom igen.
Så när jag kom hem bokade jag en service på bilen som det ändå var dax för innan min 3 års garanti går ut.
Så i dag när jag hämtade den så hade dom hitta ett fel på den .... Givaren i förångaren var sönder.
YES tänkte jag ....jag har ju garanti i en månad till :)
Ingen rolig givare att byta ... dom får riva instrumenteringen
Bra med 3års garanti, vatten är det alltid under tuccarna när klimatanläggningen går så oroa dig inte för det.

3
Undrar ifall det är problemet jag har på min. ACn fryser och får det stå ett tag eller kör jag utan ett tag så börjar den funka sen igen....
tuc 05 exclusive lilla motorn

4
Ckiller skrev:Undrar ifall det är problemet jag har på min. ACn fryser och får det stå ett tag eller kör jag utan ett tag så börjar den funka sen igen....
låtter så
har du inte garanti kvar på din bil så vänta att gör något tills min bil är fixad ..... ifall det är något annat
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän