Annons

Dridtsäkerhet?

1
Har inte hittat många Santa Fe i annonser (bensin) som gått mer än 24000 mil. Antingen är det ingen bil man kör långt och mycket med eller så går dom sönder efter ca 24000 mil. Vad tror ni om detta? Väldigt nöjd med min Santa Fe däremot. Den har rullat ca 15500 mil.
Santa Fe 02 2,7
Annons

2
min har snart rullat 23000mil
den funkar fint
finns flera som gått 30.000mil
så de är nog inge problem
kör svart SANTA FE 2.4l 02a
och silver COUPE 2.7 02a

3
Hej och mycket välkommen till Forumet, Loch70! :D :D
Tror nog det är en tillfällighet...? :?
Hade en 03:a, också med V6 och automat, som lär gå perfekt än idag, såvitt jag vet. Hur långt den rullat idag, vet jag däremot inte...?
Verkar snarare som om de bara rullar och rullar... :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Hejåvälkommen Loch70! :D :D

Snittkörsträckan i Sverige är knappa 1500 mil per år och med tanke på att de äldsta Santa Feerna är kring 9 år gamla så finns det en naturlig anledning varför det inte finns jättemånga Santa Fe SM med höga miltal. 24000 mil på 9 år blir ju ändå ca 2700 mil per år i körsträcka varje år. Långkörarna har nog valt diesel som motoralt i de flesta fall gissar jag på.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Tack...

5
för svaren och tack för välkomnandet till forumet :) . Vad gäller körsträcka så kör jag nog minst 3000 mil per år i jobbet. Jag kör även en 08 Subaru outback som nu rullat över 8000 mil. Annars känns det lite mer betryggande efter att ha läst era svar :P .
Santa Fe 02 2,7

6
Jag köpte min Santa ny -01 och har kört nästan 200 000km utan större problem, några reparationer och service förstås...fast på samma däck!
...och som jag skrivit någon annanstans: man får 2 Santor för en liknande BMW/Merc som inte är så himla mycket roligare (?)
Lars Göran Wärn