Annons
Annons

Byta kamrem

6
Garantin har ju gått ut på min Santa Fe som nu har rullat 42000 mil. Jag har dessutom köpt en Trajet CRDi på 30000 mil med likadan motor som i Santan och numera kostar mina kamremsbyten drygt 1500:- i delar och 2 timmar i garaget. Du som är något mer än normalt händig fixar bytet själv utan andra specialverktyg än barnfingrar som är ledade på fem ställen. :?

7
Trist med garanti som bara tar slut hux-flux vid 40,000 mil - det är ju inte ens 10 varv kring jorden... :mrgreen:

Kul att du har Santan kvar, kul att du hör av dig - vad är det för historik på Trajeten? Månne någon garanti kvar...? :wink:

Swedefe

8
Trajeten har gått som taxibil i Fjollträsk (Stockholm :D ) och är ytterst välvårdad. Fullutrustad och automat gör att man åker som en kung. Tycker dock att den är lite slö med automatlåda så jag ska uppgradera styrboxen en smula.

Det finns ingen garanti kvar men ganska mycket är bytt i somras innan den fyllde tre år och jag har bytt stötdämpare fram samt kamrem och rullar så nu ska den gå många mil till tänkte jag. Använder den som följebil då den är perfekt att lägga in en madrass i och använda som husbil under längre turer. Vi har redan varit i Kalix, Skellefteå, 2 x Umeå och Örnsköldsvik samt Malmö igår. Den har rullat drygt 2000 mil sedan köpet för 5 veckor sedan. 8)