Annons
Annons

Takräcke

3
Hej ! Jag beställde en lasthållare på min Hyundai verkstad och har nu fått den. Det är en Thule som kostade kommer inte ihåg exakt men tror det var nåt över 900:- När jag kom hem och skulle montera ihop den så var det en väldigt massa delar att sätta ihop. Men efter lite klurande så var den monterad. När jag sedan sätter på den på bilen så får man pilla bort täckbrickorna på taket och montera på lasthållaren med medföljande skruv i de gängade fästena som finns under täckbrickorna. Det fungerar riktigt bra och blir mycket stadigt. Det är inget som orsakar några som helst åverkan på bilen.Sedan när man monterar av den är det bara att skruva bort de fyra skruvarna och sätta tillbaka orginaltäckbrickorna. Se bara till att sätta dom på rätt plats, de är märkta. Jag är riktigt nöjd med denna lasthållare. Hade en V 70 med rails tidigare och där var det ju smidigare att montera lasthållare.

Takräcke

5
Hej igen ! Har inte kvar kartongen med beteckningen men den liknar absolut den jag har så det måste vara den. Jag har kompleterat min med cykelhållare och det fungerar perfekt. Verkar vara hög kvalitet på alla dessa prylar. Jag är noga med att ha bra grejer när jag handlar.Hälsningar Per

Re: Takräcke

7
Haga skrev:Hej ! Jag beställde en lasthållare på min Hyundai verkstad och har nu fått den. Det är en Thule som kostade kommer inte ihåg exakt men tror det var nåt över 900:- När jag kom hem och skulle montera ihop den så var det en väldigt massa delar att sätta ihop. Men efter lite klurande så var den monterad. När jag sedan sätter på den på bilen så får man pilla bort täckbrickorna på taket och montera på lasthållaren med medföljande skruv i de gängade fästena som finns under täckbrickorna. Det fungerar riktigt bra och blir mycket stadigt. Det är inget som orsakar några som helst åverkan på bilen.Sedan när man monterar av den är det bara att skruva bort de fyra skruvarna och sätta tillbaka orginaltäckbrickorna. Se bara till att sätta dom på rätt plats, de är märkta. Jag är riktigt nöjd med denna lasthållare. Hade en V 70 med rails tidigare och där var det ju smidigare att montera lasthållare.
Kosta det 900 för allt ?

Takräcke

8
Ja priset var totalt nånstans mellan 900:- - 1000:- kommer inte ihåg exakt. Tilläggas är att lastbågarna inte är så där fyrkantiga o klumpiga utan de är strömlinjeformade och snygga i alufärg. Hälsn Per

11
Hej
Ja det stämmer. ett fel i datasystemet gjorde att man sålde orginaltakräcket för knappt halva priset i somras. man betalade bara för fästet , ca 950:- men fick hela systemet. Jag var en av dom som hade tur

Datafel

12
Hej
Ja det stämmer. ett fel i datasystemet gjorde att man sålde orginaltakräcket för knappt halva priset i somras. man betalade bara för fästet , ca 950:- men fick hela systemet. Jag var en av dom som hade tur

14
Blev Thule till slut. Jag köpte från Takbox.se som har modellanpassade kit till i40. Vill man beställa från något annat ställe så är det bara att gå in på Thules hemsida och köra deras "Fit Guide" för att få fram vilka delar som man behöver. Jag beställde
  • Thule Rapid System 753
    Thule SquareBar 761
    Kit 3107 Thule Rapid
Thules varian fästes med medföljande skruv i de hål som finns under luckorna i railsen.