Annons

Glødeplugger i CRDI

1
Hei

må nok en gang uttrykke min store tilfredshet med Røynås bilforretning i Kristiansand.

Min Santa-Fe 03 mod CRDI har nå trillet 9500 mil, og etter ei natt med litt kulde, -5 grader, og bilen stående ute, regisrete jeg at bilen var litt mere tung-startet enn ønskelig.

Min tanke gikk med en gang til gløde-pluggene, og at de nok snart burde skiftes. har fått intrykk av at 10.000 mil er vanlig på disse.

Jeg ringer så ut til Røynås, og forteller at santa'n var litt tungstartet i litt kulde.
Verksmesteren sier straks, at vi bestiller nye glødeplugger til deg, kom innom på fredag, så skifter vi dette....jeg spør så om prisen på dette, da jeg regner dette som vanlig slitasje.

Svaret jeg får, er at "glem prisen, vi tar det på garantien". Flott service syntes jeg...og jeg tenkte med meg selv, at med den uttalelsen, så var de et hakk nærmere i og selge meg en CM!!!!
Var i godt humør hele den dagen.....

hadde ikke forventet dette!!

Vegard
Annons

2
Det har väl sagts tidigare.... 8)

Det är bara första bilen som säljs i bilhallen,

nästa bil säljs i och av verkstaden :D
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

3
Håller med SantaClaus, och gratulerar Vegard till att både verkstad och importör verkar gå hand i hand mot samma mål - nöjda kunder!

Även annat som Vegard har postat tyder på att Norgeimportören vet precis hur man skapar förtroende för ett "nytt" bilmärke; Hyundai är inte alls etablerade på samma sätt i Norge som i Sverige.

Swedefe

4
Hei

det er nok spesiellt forhandleren/verkstedet, altså Røynås bilforretning i Kristiansand, jeg mener er de som virkelig gjør meg til en tilfreds Hyundai-eier. Importøren ble jo skiftet ut i Norge for vel et år siden, nå tror jeg faktisk det er fabrikken selv som står bak. den forrige var vel en familiebedrift.

den forrige importøren, hadde jeg ikke noe spesiellt positivt inntrykk av, intrykket trakk vel heller litt andre veien.
dagens importør, virker det som har fått ting litt mere på plass, og virker mere proffe.

men forran importøren har Røynås bilforretning stått, og gjort det hele til en svært positiv opplevelse og være Hyundai-eier.

Dette er min tredje nye Hyundai siden 96. den første kjøpte jeg på rein impuls, i sinne over en Ford-forhandler som ikke kunne kundebehandling. der følte jeg meg nærmest uønsket, etter at bilen ble levert ut fra butikk.

må si at etter at sinnet hadde lagt seg, kontrakten på den første Hyundaien, en sonata, var signert , så følte jeg meg langt fra sikker på at det var noe lurt av meg å kjøpe Hyundai. Jeg var tilog med oppe om nettene,og angret litt på bestillingen....

Alle fordommer og grunner til skepsis har Røynås blåst av banen, og jeg har vært svært fornøyd med alle de bilene fra hyundai. Nå sover jeg svært godt etter at nye kontrakter er underskrevet. produktene er jo svært bra, og det samme er forhandleren!

Er jo veldig spent på den nye CM, og om den har så mye "sjel" som dagens santa-fe. Hadde vi i norge hatt svenske bil-priser, så hadde nok bestillingen av CM vært rimelig nær, når den presanteres.
Men nå er det vel sånn at med økt motorvolum, flere hester, og mere vekt, så går den norske prisen opp betraktelig. skal jeg tippe, så vil nok en CM 2,2 CRDI fort havne på over 450.000 Nkr. Bensinbilene vil jo bare bli adskillig dyrere, med sitt volum og sine hk.

dette er jo en del penger, så jeg må vel drøye med å skrive noe kontrakt i 1-2 år til... men en spennende bil er det, og kansje spesiellt da max hengervekt på CM. hadde den passert 2100 kg, så hadde det jo vært drømmen.... men alt fra 2000 kg går jo da....

Vegard