Jag har upptäckt diverse rost på min i30 2011 men misstänker att det kan vara stenskott men är inte säker. Vid stenskott så brukar ju en del av lacken försvinna men i dessa fall så är det minimala prickar bara sen är det rost under lacken så att det är buligt. Ska det verkligen vara så känsligt??
Bakluckan bakom bromsljuset är det ju rost men det tas ju på garantin men det jag undrar är om dessa andra ställen också går på garantin eller hur man gör annars?? Ställena det är på är uppe ovanför rutan vid listen mot taket och sen är det på den nedre delen av bakluckan strax nedanför rutan mitt på plåt ytan.
Någon här som har varit med om nåt liknande?
Annons
Re: Rost på kaross på garanti?
2Blir nyfiken på vad du har kommit fram till i rostfrågan. Själv är jag förvånad att du fått rostkänning för min -08 är i stort sett fläckfri trots ren och skär vanvård när det gäller tvätt o vax.
Jag har en enda rostblomma, stor som en 1 krona kanske, på bilen och det är på bakskärmens skärmkant. Säkerligen stenskott som inte fått någon uppmärksamhet av ägaren...
Annars verkar den hålla väldigt bra...
Jag har en enda rostblomma, stor som en 1 krona kanske, på bilen och det är på bakskärmens skärmkant. Säkerligen stenskott som inte fått någon uppmärksamhet av ägaren...
Annars verkar den hålla väldigt bra...
Hynda i30 CRDi 2008
Re: Rost på kaross på garanti?
3jag ska boka in den på plåtverkstaden till veckan och ska höra med dom vad dom tror om detta för jag är grymt besviken över att ha rost på bilen för man köpte ju en ny bil för att just ha en ny och fin bil...
Min gamla Saab 9000 jag hade förut den förstog man ju att det va rost på så det kändes inte lika hårt som detta gör...
Min gamla Saab 9000 jag hade förut den förstog man ju att det va rost på så det kändes inte lika hårt som detta gör...
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11