Annons

Dålig lack på i40?

1
Hej alla

Ny här på forumet.
Är riktigt sugen på en i40 och har hittat en 13 business svartmetallic.
Nu till problemet. När jag kommer in för att titta på den ser motorhuven förjävlig ut. Den har riktigt mycket synliga stenskott.
Har en v50 årsmodell 07 och den har inte ens i närheten av lika mycket.
Säljaren påstår att den är så känslig för att den är svart. Köper inte riktigt detta argument. Han är villig att lacka om huven utan kostnad.
Antar att dom är sugna på att bli av med den eftersom dom har haft inne den ett tag och det är deras demobil.
Känns som detta spelar mindre roll om huven ser ut som en prickig zebra om ett år igen.
Så frågan är som sagt är lacken kass på i40 eller extremt känslig för stenskott på huven?
Annons

Re: Dålig lack på i40?

2
Hej ! Jag har haft 3 st I 30 och en svart I 40 2012 som gått 3500 mil och inte upplevt att någon av dessa haft problem med stenskott på huven. Men generellt så används det mer grus vintertid av typen kross som är mycket vassa som orsakar märken på lacken och på rutorna. Den första I 30 jag hade så var det problem med stensprut på plåten bakom bakdörrarna. ( hundbenet ) Här var problemet att bakdörrarna gick något innanför bakskärmen. Hälsningar Per

Re: Dålig lack på i40?

3
Hej!

Japp, jag har också tänkt tanken. Har en svart i40 metallic med tydliga stenskott som behöver åtgärdas. Upplevde inte alla samma sak med mina tidigare Volvo.

Mvh Jonas
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03