Annons

ROST!

1
Har någon av er upptäckt rost på sin i40? Då vi påpekat brister och fåt åtgärd på åtgärd på vår i40 -13 så pratar jag ikväll med lillebror som även han har en i40 -13 där han upptäcker rost på bakdörr!

Någon mer därute som hittat något?

Med två i40 i släkten, skeva bromskivor, handsfree problem, spruckna bakluckor, missljud i kupé/instrumentbräda/glastak, utbytt fälg då lack krackelerat mm så skriver jag bara att är det här Hyundai kvalitet så är detta definitivt de första och SISTA Hyundai bilarna här!
Annons

Re: ROST!

2
Hej!

Jag var inne idag och påpekade rost på bakluckan. De påstod att det kunde vara lite allt möjligt. Men att jag skulle avvakta och ser hur det utvecklar sig...

Jovars, håller med om att det var min första och sista Hyundai. Är inte helt nöjd...

Vars på dörren hittade ni rosten? Ska kolla bilen min sen!

MVH,

//Mattias

Re: ROST!

5
De tyckte att det var så litet att det inte gick att avgöra vad det var för nått. Om det var stenskott (på bakluckan? Wtf?) eller liknande. Eller vad det nu är för nått. Jag är säker på att det är rost.

såg inget på mina dörrar, men det är lite för mörkt just nu...

Re: ROST!

6
gsson skrev:De tyckte att det var så litet att det inte gick att avgöra vad det var för nått. Om det var stenskott (på bakluckan? Wtf?) eller liknande. Eller vad det nu är för nått. Jag är säker på att det är rost.

såg inget på mina dörrar, men det är lite för mörkt just nu...

Det förbättrar inte min synpunkt på vilken riktig skitbil detta är. Du kan kanske glädjas åt att på min frus
KIA är lacken så tunn att bara du stöter emot med nageln får du ett märke ner till grundfärgen. Så går det
när man försöker dra ner kostnaden för att sälja billigare.

Hade jag haft råd hade jag sålt detta missfoster till bil snarast möjligt.

Re: ROST!

7
tjosan skrev:
Det förbättrar inte min synpunkt på vilken riktig skitbil detta är. Du kan kanske glädjas åt att på min frus
KIA är lacken så tunn att bara du stöter emot med nageln får du ett märke ner till grundfärgen. Så går det
när man försöker dra ner kostnaden för att sälja billigare.

Hade jag haft råd hade jag sålt detta missfoster till bil snarast möjligt.
Förstår inte varför jag skulle glädjas, men måste missat nått. :/

Som sagt, det är ju inte bra att de sparar in på saker. Nu visar det ju verkligen vad de sparat in på. Jag orkar egentligen inte hålla på att bråka. Höll på i 1½ år att bråka med min fd bil. En V70 Drive som hade många hyss för sig. Enklast blev att bara göra sig av med bilen, fick ju faktiskt aldrig riktigt ordning på bilen. Så jag hade hoppats på att få 5 relativt krångelfria år nu, men efter nu 1½ år så verkar det inte så.

Hade man haft mer pengar så hade jag nog oxå gjort mig av med bilen, trist när man får den känslan. :/

Kvalitet

8
Frågan är varför inte Hyundai sätter en person som lägger ner lite energi på att bemöta denna kritik? Detta måste ju vara ett ypperligt tillfälle för talesperson för Hyundai att gå in på detta forum och diskutera! Så gör Alfa på alfaromeo.org Peugeot har gjort det på sina forum, detta av erfarenhet från tidigare bilar...

Som sagt innan första och sista Hyundai, och det var så nära att det blivit två Hyundai till i släkten, detta är nu lagt på is!

Re: ROST!

10
gsson skrev:Gnäll på deras fb-sida. Finns en del folk som gnällt där. Tyvärr så verkar det som att verkstäderna inte riktigt hängt med. De lever kvar i det förgångna. :/
Du får nog berätta vilken verkstad som du åker till eller inte åker till längre så vi andra inte går på samma nit alternativt kan kolla upp om det du säger stämmer.

Re: ROST!

11
gsson skrev:Hej!

Jag var inne idag och påpekade rost på bakluckan. De påstod att det kunde vara lite allt möjligt. Men att jag skulle avvakta och ser hur det utvecklar sig...

Jovars, håller med om att det var min första och sista Hyundai. Är inte helt nöjd...

Vars på dörren hittade ni rosten? Ska kolla bilen min sen!

MVH,

//Mattias

Kan du posta en bild på "rosten", det borde ju ha utvecklat sig nu..... Vanligtvis brukar ju rost utveckla sig till det negativa, konstigt svar du fick där av återförsäljaren. Rost är rost så att säga. Nästan så man funderar om inte det där är ett brott mot rostskyddsgarantin. BTW. Hade inte du en Volvo V70 förut, den var du väl inte heller nöjd med. Vad hade du tänkt dig köpa för bil nästa gång?

Re: ROST!

12
johan40 skrev:
gsson skrev:Hej!

Jag var inne idag och påpekade rost på bakluckan. De påstod att det kunde vara lite allt möjligt. Men att jag skulle avvakta och ser hur det utvecklar sig...

Jovars, håller med om att det var min första och sista Hyundai. Är inte helt nöjd...

Vars på dörren hittade ni rosten? Ska kolla bilen min sen!

MVH,

//Mattias

Kan du posta en bild på "rosten", det borde ju ha utvecklat sig nu..... Vanligtvis brukar ju rost utveckla sig till det negativa, konstigt svar du fick där av återförsäljaren. Rost är rost så att säga. Nästan så man funderar om inte det där är ett brott mot rostskyddsgarantin. BTW. Hade inte du en Volvo V70 förut, den var du väl inte heller nöjd med. Vad hade du tänkt dig köpa för bil nästa gång?
Hade glömt att jag skrivit här. Men jag pratade med Hyundai, kontaktade de via facebook, så ringde de upp mig. Uppmanades att kontakta verkstadschefen, gjorde det då.

Upptäckte att rostblomman syndes mycket bättre om man öppnade bakluckan. Så de åtgärdade rosten inom en månad. Så lite gladare blev man då onekligen.

Jo, Volvo eller snarare sagt Bilias agerande har ju gjort att jag aldrig vill ha en Volvo igen. När deras verkstadschef är glad för att man gör sig av med bilen för att vi förmodligen inte skulle komma överens (typ något sådant sade han), då tappar man allt förtroende. :/

Det blir nog japanskt nästa gång, Lexus är ju drömmen. Annars ligger la Honda, Toyota eller Subaru bra till.

Re: ROST!

14
Gött att rosten är borta:) skönt att de tar sitt ansvar. Jag blev faktiskt nästan rädd att åf skulle börja trixa om man fick samma problem längre fram. Förstår att du sparkar bakut mot Volvo efter ett sånt bemötande.