Hej.
Tänkte ta och lossa mittkonsolen på min Santa Fe i helgen. Någon som har en sprängskiss på hur man demonterar detta?
Det som jag ska kolla är växelföraren (Växelspaken) den kommer inte i rätt lägen utan det känns som att något har börjat lossna därunder.
Något har hänt iallafall och tänkte ta mig en koll.
Tacksam om någon kan länka eller skicka PM med aktuell skiss till mig.
Annons
Re: Lossa mittkonsol Santa FE 2,7 2007?
2Remove the shift knob by pulling it upwards (if it is left hand drive), moving the knob side to side slightly while pulling might help. You may have difficulty doing this.
After removing the knob you can now remove the console which is just held by clips.
After removing the knob you can now remove the console which is just held by clips.
2007 Santa Fe 2.7 A4, 7-sits, Ljusblå metallic.
Re: Lossa mittkonsol Santa FE 2,7 2007?
3Kan också svara, håller med tidigare talande att man kan behöva justera var växelspaken ska vara för att lätt få bort allt. Men i mitten så ser du en panel som går mitt på konsolen. Om du släpper på luckan till höger sida om konsolen så kan du sticka in fingret där.
Den träpanel som oftast sitter där är bara som sagt med klipps och går bara och dra bort försiktigt.
Hela enheten tas bort sen kommer du se skruvar som du kan skruva bort om du behöver gå djupare.
Fick göra detta när jag bytte till 2 din stereo.
Den träpanel som oftast sitter där är bara som sagt med klipps och går bara och dra bort försiktigt.
Hela enheten tas bort sen kommer du se skruvar som du kan skruva bort om du behöver gå djupare.
Fick göra detta när jag bytte till 2 din stereo.